Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettfoto-film
Läst 2066 ggr
Sophie&Segra
0

Lydnadsfilmer

Här tänkte jag att vi kan lägga in våra lydnadsfilmer - från såväl träning som tävling!

Ska bli spännande och kul att se allas filmer, för jag vet att vi är en del här som tränar lydnad väldigt aktivt Skrattande

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Sophie&Segra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då börjar jag.. Lite lydnad med Segra, snart 6 månader.. Filmen är ett par veckor gammal Glad

joheck
0

Här tränar jag och Pin platsliggande. Vi är båda två nybörjareOskyldig. Pin är en papillon på 1 år.

Workingdog
0

Lexi kör lydnad. Det här var dock i Maj.. Men ska försöka få tävlingen den 5/8 filmad ^^

Och jag är fullt medveten om att hon tränger som ett riktigt AS! det har blivit betydligt bättre nu! Inte helt bra, men bättre. Men där så trängde hon äckligt mycket!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

SamanthaJones
0

Roligt att se era filmer! Jag ska på lydnadskurs för Frida Wallen hela helgen o hade tänkt försöka filma alla träningspassen. Lägger upp dem här om jag lyckas få ordning på kameran ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Workingdog
0

#1 Sophie det ser skit snyggt ut! Men som du själv sa, belöningen kom åt fel hål ;) vilket kan ha påverkat hennes poistion också! Ett tips. Håll inte belöningen i högra handen ;) Been there, done that, du får i princip en hund som går framför dina fötter!

Har du prövat med extern belöning? :) Alla fungerar ju olika men om jga har belöningen snett bakom till vänster, så håller Lexi positionen näst intill perfekt och tränger inte. Dom dras ofta lite grann till belöningsplaceringen :)

Men ush… Nu har jag tittat på min egna film om och om igen.. och förlåt för mitt språk, Men fyfan vad dåligt det ser ut! Hon tränger ju som ett riktigt as och positionen vet jag inte vart den är.. Aja man lär sig av sina misstag, och nu börjar det iaf rätta till sig! :p

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Sophie&Segra
0

#5, Tackar tackar! Skrattande

Hade belöningar i båda händerna (två tennisbollar) för att lätt kunna byta när hon kommer in med kastad belöning.. Men det misstaget gör jag inte om.. Hahah.. Vet ju själv med Xoxie vilken tabbe det blev.. Vet inte varför jag höll sådär just den kvällen.. Har aldrig gjort det annars med Segra.. Tungan ute

Har tränat en del nu sen filmen spelades in.. Belöningen hålls bara i vänster hand Flört Och belöningen kommer snett bakåt/utåt!

Men det är bara nöta nöta nöta.. Hon är ju ung än.. Och vi har inte bråttom! Glad

[Ronon-m]
0

Här är ifrån en väldigt intressant tävling jag och Indra hade den 6 Juni i år. Jag hade en hund som var över höjderna taggad och  otroligt glad. Hon slarvade i bla starterna, trängde nått kopiöst och hoppade under språnget… Men jag tog det hela med ro, det var vår andra tävling, och hellre att hon är för glad än tvärt om. Hon hade iallafall skoj, och även domaren, som skrattade en del och tyckte det var en rolig och sprallig hund jag hade med migFlört Men vi knapade ihop 142,5 poäng, så en andraplacering fick vi iallafall :)

Randigatassar
0

Linförigheten från vår första debut som var 20/7 Glad

[Ronon-m]
0

Nyaste lydnadsfilmen från tävlingen igår :)