Hakan i backen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur har ni gjort med era hundar vid platsen?
Kör ni på hakan i backen?
Ligga och "chilla" bara?
Eller bara ligga som vanligt?
Segra kommer få köra på hakan i backen.. Tror det kommer fungera bäst för henne..
Att bara ligga o "chilla" i X antal minuter kommer aldrig funka.. Det har hon inte ro till.. Men om hon däremot ligger under ett kommando, fokuserar hon på att utföra just det kommandot som givits.. Lilla fröken arbetsnarkoman 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Jag har inte kört något speciellt sätt Indra ska ligga på, men jag har ordet ligg som kravkomando, vilket betyder att hon MÅSTE ligga ner tills jag sagt något annat. Ibland ser jag verkligen hur hon kämpar emot sin egen vilja att resa sig, tex som på träningen i fredags när hennes träningskompis (också en schäfer) reste sig och sprang till sin ägare i rejser fart under platsläggningen 2 gånger. Men hon kämpade och låg kvar helt fastklistrad i marken ändå. Då var jag en STOLT matte
Hon vill verkligen göra rätt!
På platsen har jag att hon ska ligga helt stilla och fokusera på mig.
Visst är det riktigt snyggt när dom har huvudet i backen men tycker alltid att man ska tänka på en sak när man lär in de kommandot för tex platsliggningen… och det är att har man en hund som har väldigt lätt för att flämta så kan det ju bli väldigt krävande och jobbigt för dem då det är väldigt varmt…
Bara en liten sak jag tycker man ska tänka på 
Det har du rätt i Martina! 
Både Segra o hennes pappa är riktiga "flämthundar".. Och även han har hakan i backen, för annars ligger han o ljudar koooonstant.. Men hon har inte "pressat det" så hårt att han verkligen ska trycka hakan i backen, så han kan ligga o flämta lite lätt när han är varm o ligger plats.. Men fortfarande så hakan nuddar marken.
Och det är tanken med Segra också 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Jag kör med att hon ska ligga mer helt vanligt. Hon får kolla på vad hon vill, men ge f*n i och resa sig utan mitt kommando typ. dock nyfiken hur du tränat in hakan i backen, tror det passar bäst på min schäfer också, då hon älskar allt som rör sig (kan va så mycket som ett löv så kliar det i benen på henne och hon vill springa. Ser hon inte så mycket, så drabbas hon inte. men aldrig riktigt kommit på hur man tränar in det. :$
Båda mina ska "bara" ligga och vänta på nästa kommando. Hakan i backen är inte nödvändigt för nån av dom, även om det hade varit smidigt 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Tycker att "hakan i backen" är en fantastisk metod, jag använder mig av det med min hane. Jag tycker mig se hela tiden att hundar som ligger med högt huvud har mycket lättare för att ha en massa beteenden för sig. Nosa, pilla med gräset, titta hit och dit, beväga kroppen åt olika håll osv. Dessa beteenden existerar ju i princip inte om man tränar in hakan i backen på rätt sätt. Det ger hunden en tydlig bild på vad det är vi gör.
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/