Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 1163 ggr
[FRllDA]
0

Marknadsundersökning - hundarena

Jag vill börja med att tacka för alla som svarade förra gången jag la in, dessvärre har det blivit något fel som gör att jag inte kan se svaren. Därför ber jag er att fylla i en andra gång och denna gången svara direkt i tråden. Tack för erat tålamod!

OM DU INTE ORKAR/HINNER SVARA PÅ ALLA FRÅGOR SÅ SVARA ENDAST PÅ FRÅGA NUMMER 2

Jag är en 19 årig tjej som läser småföretagande B. Nu ska vi göra ett arbete som går ut på att starta ett eget företag (inte praktiskt). Jag ska nu sammanställa en marknadsundersökning och skulle vara jätte tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig genom att svara på några frågor!

Affärsidé
Min affärsidé är att bygga en hundarena. Hunarenan kommer bestå av en stor träningshall som är delbar till två delar. Ena delen har komplett agilitybana som inte behöver plockas undan efter användning, andra delen används till övrig träning. Hundarenan hyrs ut till privata instruktörer som vill hålla i kurs. Den hyrs även ut till föreläsare och finns tillgänglig för tävlingar. Det säljs även ”träningskort” som innebär att man får använda arenan på utsatta tider. Då får man använda allt material men utan instruktör.

Utgå från att hundarenan finns i din närmsta stad!

1) Hur ofta åker du iväg för att träna med din hund?

a) sällan

b) flera gånger i månaden

c) flera gånger i veckan

2) Om du hade haft tillgång till hundarenan, hade du då använt den?

a) Ja

b) Nej

3) Om ja, vad hade du använt den till?

a) Gå på kurs

b) Träna själv

c) Lyssna på föreläsningar

d) Delta i tävlingar

4) Hur långt hade du kunnat köra för att komma till arenan?

a) Mindre än 1 km

b) 1-5 km

c) 5-10 km

d) Mer än 10 km

Tack för din tid!

Frida Gunnarsson

SamanthaJones
0

1: C

2: A

3: B

4: D

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[Skutta]
0

2:A 3:B 4:C Kan inte svara på 1:an, hundlös.

iita
0

1 c 2 a 3 b 4 c

[nataschaj]
0

1. C

2. A

3. A; B; C; D (kan inte bara välja en av dem alternativen)

4. De beror på hur lång tid de tar, ja åker inte en timme för å komma fram, knappt 45 min heller. Åker kommunalt med, så buss/spårvagn måste man kunna ta. Inte tåg.

sofiek90
0

1 b och c, det beror på hur mycket jag har att plugga och vägunderlaget. Det blir inte mycket åka iväg på träning under tentaveckorna, under sommaren blir det dessto mer.

2 a

3 Alla alternativ!

4 c)  , men det beror på hur det är med buss/tåg/spårvagnsförbindelserna och hur krångligt det är att ta sig dit med bil om jag blir körd dit.

MVH

Sofie

XeZafir
0

1a

2b

Detta eftersom jag tränar mina hundar hemma och med en grupp som bara tränar i naturen ;) Annars kan den nog ha sina fördelar!