Malinois
Är det någon som har Malinois här? Och som skulle vilja berätta om rasen.
Personliga erfarenheter alltså.
Gärna bilder också.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag, eller min pappa, har en malle tik. Hon är helt underbar, lite jobbig ibland och under valptiden men jag kan säga att det blir en malle till ;)
Hon älskar att jobba och få göra saker, spelar nästan ingen roll vad det är bara hon får träna (men spår är favoriten, skulle kunna användas som belöning). Hon började lugna ner sig vid 3-4 år ålder och blir inte galen om hon inte får göra något på nån vecka längre. Okej hon har aldrig blivit galen men man har märkt att hon behövde göra ngt ;)
Våran tik är ganska mjuk ändå jämfört med vissa andra mallar men det finns en styrka kan jag säga, både envishet och fysiskt, när hon var unghund och jag 10 år typ drog hon omkull mig ett antal gånger och tror att hon har dragit ner pappa i ett dike under en patrullering :P
Det blir lätt "fort och fel" vid inlärning om man slarvar och de kan vara högt uppe i det blå ibland ;)
Hoppas du får en bild framför dig som visar en helt underbar hund ;P
Jag har en malle tik på två år. De senaste månaderna har hon nått sin mognad (äntligen) och kan jobbas med 3 h om dagen, älskar att spåra och köra Agility. Innan hon mognade nu så har hon vart en liten dampråtta i olika grad. När hon blev stressad kunde hon nypa en i armarna (något som inte värkar vara ovanligt, inte i de malle kretsar jag varigt) Träningen gick ibland inte alls frammåt och hon slutade spåra. Men så kom denna unerbara mognaden! Hon är lugn (för att vara en hyperråtta) lär sig fort och älskar allt. :)
Har bara den randiga versionen