Schäfer människor
Jag hade när jag var yngre en Schäferhane vid namn Kerata's Pargo, Fargo (S30023/94), världens underbaraste. Jag har försökt att hitta information om kennel Kerata men går bet. Anatar att hon har laggt ner sen länge, men letar fortfarande efter någon uppfödare som kan ha Fargos linjer i sig. Han tjuvparade en tik som fick valpar var av en valp användes flitit i avel. Men har svårt att tro att ingen av Kerata's Qonnie's (S47991/95) valpar inte gick vidare. Skk's register går jag bet på nu. Finns det någon som vet att det finns någon kennel med dessa linjer kvar?
Det är 6 år sen i November våran kille gick bort, men kommer aldrig sluta sörja!
// Simone

Efter en snabb googling så hittade jag ingenting om kennel Kreata, så chansen är ju stor att den är nerlagd.
Kreata´s Qonnie har ju en del avkommor efter sig, senaste kullen är född 2001 enligt SKK.
Vad för tik tjuvparade han? En SKK-reggad? Om inte så lär du nog inte hitta någonting om avkommorna med den tiken.
Det är den tiken han har som avkomma på SKK.
Kennel Kreata är nedlagd. Men har svårt att tro att ingen av Qonnie's avkommor inte gick vidare i avel, fast utan papper. Vet att detta är en chansning.

Ett tips är att du blir medlem på Hunddata som finns på SKK, det är lättare att hitta på den sidan.