Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 4099 ggr
NattaArne
1

Dragsele

Tänkte köpa en dragsele till min rottweilerkille till vintern (om röntgen inte visar att något är fel vill säga). Någon som har tips på bra selar? Tanken är att vi kommer använda honom vid pulkakörning av kusinerna och matvaror då vi handlat. Med andra ord så kommer de inte vara tung dragning men marknaden är stor och har aldrig nyttjat dragsele innan så kom gärna med tips:)

Dama
0

Nome selen är bra finns på nätet att köpa

StrongHearts
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har norme sele på mina två :) annars kan du köra med cyckelsele som har öglor på ryggen samt på var sida

jag började med cykelsele efterosm jag inte visste att fanns normesele i sverige haha

om du är ute efter en cykelsele har jag en i stl 5 till salu, rätt ny.

bilden föreställer lillan i sin första björkis sele (norme sele)

Viccan92
0

Finns såna selar i cocker storlek?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

NattaArne
0

Har varit inne på björkis hemsida och de fanns i många storlekar:) sök björkis på Google så hittar du deras hemsida viccan. Tack för svaren:)

Viccan92
0

#4 Tack jag ska kolla där.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

StrongHearts
0

3# ja, selen evoca har på bilen är typ stl 0 elr 1… minns inte

men googla runt så hittar du billigare. jag köpte den röda björkis för 230 kr när ord pris är ca 500 kr :P så man kan hitta billigare nya selar om man orkar leta :)

4 varsigo

fettmedkevlar
0

Om du ska köpa sele som du ska använda för att dra pulka och skrinda så köp en sele som har fästen för skaklarna.

Annars är nomeselen från Björkis ingenting jag rekommenderar, har absolut noll bra egenskaper av den. Kolla däremot på Zero DC.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Dama
0

Vi hade två nomeselar till våra hundar när vi drog släde en perfekt sele och avlastar på rätt sätt.