Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterallmäntövrigt
Läst 3371 ggr
Nikka
0

Ni med Aussie!

Ni som har Aussie:

Hur mycket aktivering kräver din hund?
Hur mycket aktivering får din hund?
Hur ativerar du den?
Hur ofta aktiverar du den?
Hur blir den om du inte aktiverar den på ett tag?
Hur är den i sättet/mentalt?
Vilken uppfödare är den från?

Tacksam för svar!

[Ebfotograf]
0

Jag har en blandning mellan Aussie och han har ganska mycket Aussie i sig.

Hur mycket aktivering kräver din hund? - Väldigt mycket
Hur mycket aktivering får din hund? - Mycket, för en aussie blir lätt uttråkad och den hittar på sina egna uppgifter.
Hur ativerar du den? - Jag tränar mycket Agility, spår, lydnad. Han brukar också få använda en godis aktiverings boll.
Hur ofta aktiverar du den? - Varje dag på något sätt.
Hur blir den om du inte aktiverar den på ett tag? - Ofokuserad, slö, vill inte vara med och understimulerad.
Hur är den i sättet/mentalt? - Helt underbar! Världens bästa ras. Aussie lär sig väldigt snabbt och det sitter i. Men den är envis.
Vilken uppfödare är den från? - Okänd

reverse
0

Hur mycket aktivering kräver din hund? Det går lite upp och ner, men ganska mycket.
Hur mycket aktivering får din hund? Det är ju svårt att mäta. =P Det är både bengympa och hjärngympa varje dag så att säga.
Hur ativerar du den? Lydnad, lite Agility har vi börjat med sedan vi fick beskedet att höfter och allt var topp, personsök ibland, söka godis, MASSA olika kul tricks… Han utbildas också till terapihund, så där ingår praktik där han får jobba på (just nu) äldreboenden, vilket ger mig en härligt trött hund i slutet av dagen.
Hur ofta aktiverar du den? Något varje dag.
Hur blir den om du inte aktiverar den på ett tag? Loke blir uttråkad och man märker en viss frustration, men han klarar några dagar utan att det är någon katastrof.
Hur är den i sättet/mentalt? En pratglad clown. ;) Så smart och påhittig och otroligt snäll mot allt och alla som vi utsatt honom för hittills.
Vilken uppfödare är den från? Kalote´s i Vara.

För bilder och mer insikt i vardagen med aussie, besök bloggen, jag laddar inte upp i forumen. Videos på följande kanal.

//Lina

wiieerd
0

Hur mycket aktivering kräver din hund? - Mycket!
Hur mycket aktivering får din hund? - Mycket, en aussie blir lätt uttråkad och den hittar på sina egna uppgifter.
Hur ativerar du den? - Tränar lydnad,agiliy,spår & vallning
Hur ofta aktiverar du den? - varje dag, om så bara för 15 minuter
Hur blir den om du inte aktiverar den på ett tag? - Mina tar det ganska bra, men man märker att de blir underaktiverade, de blir mer uppspelta när inget händer o.s.v.
Hur är den i sättet/mentalt? - Väldigt bra mentalt, trevliga och glada i sättet.
Vilken uppfödare är den från? Missnutts, Bordweiler's

Har egen uppfödning:
Workability's
www.aussietok.tk