Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettbruks
Läst 3103 ggr
Glamgirl
2010-08-11 16:23
0

Skydd?

Hejsan, alla duktiga bruksmänniskor.
Jag har lite funderingar ang skydd.
Jag är jätte intresserad av att börja med skydd med min schäferkille men är lite orolig för hur hundarna blir av detta.
Jag fick höra av en väktare jag träffade att hans hund reagerar starkt på häftiga rörelser och att han måste ha rätt hård koll på sin hund runt människor.
Detta är jag lite orolig för? Min kille är så ung men trots det så duktig runt människor. Han är snäll och trevlig och fungerar bra att ha lös vart vi än går. Detta är inget jag vill förstöra.

Ni som håller på med skydd, ni får gärna berätta om hur era hundar fungerar i vardagen och familjelivet!

Tack på förhand!

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Cerrolyn
2010-08-11 21:34
0

Jag har träffat många hundar som tränar och tävlar i skydd och jag har inte märkt något av detta.

**MVH Cerrolyn

[Driva]
2010-08-13 13:57
0

När jag började på kth så hade väktarna hundar som de går runt med. Då fick vi veta att vi fick inte hälsa på hundarna när väktarna var i uniform om inte väktaren hade gett klartecken till hunden. Däremot om de var cicilklädda var det helt okej för då visste hunden att då var den "off-duty".

[EffiIndraRimboFrezia]
2010-08-17 16:55
0

Jag känner en hund som håller på med skydds, träffar bara hunden ibland när vi tränar sök men han är underbar vad jag vet.