God mat.
Fråga Nelly vad som är god mat enligt henne. Det allra godaste är nog pannkakor, så det får matte greja lite då och då.
För övrigt tycker hon om allt jag serverar.
I höstas plockade jag mycket frukt från ett träd, som bar frukt för första gången. Storleken var som ett stort plommon och smaken något som var en blandning persika och plommon.
Jag plockade själv massor och gav dessutom bort en hel del. Eftersom det var omöjligt att genast äta upp alla jag plockade kokade jag många och frös in. I dag tänkte jag att vi skulle ha till efterrätt. När hon fick i sin skål, smakade hon först, men tyckte att de var lite för skarpa i smaken, så hon fick lite mjölk och då gick den goda efterrätten ner och hon ville ha mer, som hon naturligtvis fick.
Det är så roligt att laga mat till någon som (nästan) alltid berömmer den.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Sigge älskar bröd 🙈
Han dreglar inte, det forsar o blir en pöl. Pälsen är blöt, golvet är blött.
Inte ens för en köttbit blir han såhär. Bara bröd.
O får han inte smaka så tar han tillslut ur min hand.
Han skulle kunna ge upp allt för bröd
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ja, pannkakor brukar gå hem här med! Köttbullar är en storfavorit också.
Mamma "råkade" ofta göra lite för mycket mat när vi bodde där, det blev för det mesta några pannkakor, potatisar eller korvar över… 😃
Numera bor vi ju på samma gård som en restaurang, det händer rätt ofta att det blir diverse mat över där också. 😉
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag ville testa den glutenfria pizzabottnen och det blev en besvikelse för min del men Nelly gillade sin bit och ville ha en till, vilket hon naturligtvis fick.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973