Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterinlärningskötselavelvalp
Läst 127 ggr
MonicaLagerquist
2022-03-09 07:04
0

Valptips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vet inte om ni som föder upp eller har valpar hemma som inte är rumsrena ännu har sett den här lösningen.
Gick tipset av Trix uppfödare.
Det är en plastlåda som man köper på Biltema och sen konstgräs som man antingen köper i fyrpack eller på rulle.
Valpen kissar och bajsat och sen är det bara att plocka upp bajset och när den kissar rinner kisset igenom mattan och hamnar i lådan. Betydligt smidigare än att ha papper på golvet.
Plastlådan kostar 99 kronor och en förpackning med fyra gräsbitar runt 150 kronor.
Nu när det är kallt mörkt och idogt är det skönt att veta att valpen enkelt kan uträtta sina behov.

Edit: Jag tycker iofs att det var lite lustigt med "göder upp" men förmodar att det skulle vara "föder upp" så jag rättade i inlägget. 🙂
/Lona, sajtvärd

Stolt ägare till tre La permer

• Redigerat 2022-03-09 23:31 av Lona
MonicaLagerquist
2022-03-09 07:05
0

Plastlådan är egentligen till för att göra ren grillgaller i.

Emo
2022-03-09 07:37
0

Bra tips om man inte har tid att gå ut så ofta som det behövs.

Jag hade fått ett tips om att man kan få en nedkissad tidning från uppfödaren, när man hämtar valpen och sen placera tidningen där man vill att valpen ska uträtta sina behov. Det var en hundägare som märkte att den nya valpen kissade där den förra hunden hade råkat göra det av misstag. Det fungerade inte med Nelly. Jag hade önskat att hon skulle kunna använda duschkabinen. Det hade varit bra om man blir sjuk och har svårt att passa upp.

Som tur var hade jag tid att gå ut med henne tillräckligt ofta så att hon kunde sköta om ute även de första veckorna.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MonicaLagerquist
2022-03-09 08:29
2

Jag har vänner som har väldigt kylkändligs hundar som gör kramp i benen så fort snön kommer. Då kan det här underlätta.

MonicaLagerquist
2022-03-10 08:54
1

Lona tack för rättelse
Skriver från telefonen och har väl lite för tjocka fingrar ibland.