Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettallmänt
Läst 231 ggr
MonicaLagerquist
2021-02-03 18:48
0

Mat

Vad ger ni era hundar för slags mat
Torrfoder,blötfoder eller färskfoder.

Stolt ägare till tre La permer

flocken
2021-02-03 18:54
0

Fodax premium färskfoder.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

CayKantos
2021-02-03 19:52
0

Mera dog Petfood - soft Brocken
Detta är det endaste torrfoder apan har funkat IAF någonlunda på.. jag letar fortfarande lite runt på något annat som kanske skulle kunna funka men tyvärr har inget annat funkat än så länge. Även ifall han skulle sluta äta detta som foder kommer det användas flitigt som godis i träning och spår! Är lika mjuka som frolic men billigare och hälsosammare. Nästan alla hundar som har testat det har varit galna i det, inkl min lilla finsmakare 😂

Färskfoder har jag testat dom flesta.
Har fallit på real färskfoder då det är billigt och finns på typ varenda ÖoB vilket gör det enkelt även ifall man ej är hemma! Kanyos har varit riktigt fin på deras foder och tanken är att han ffa ska äta detta oavsett om vi lyckas hitta ett torrfoder han funkar på eller inte 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
2021-02-03 20:44
0

Mestadels Pondus Mild (färsk) !

Magrat
2021-02-03 20:45
0

Vi har en magerskrika med magproblem så hon får det enda fodret vi hittat som inte kraschar hennes mage en gång i veckan.
Hon får, tyvärr, torrfoder Nutrima high intense sport. Ett foder jag ändå är okej med, har bra innehållslista och framför allt magen är bra på det.
Jorun får samma, för enkelhets skull. Valpen käkar deras valpfoder.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Jojaton
2021-02-03 21:12
0

Mush, varierar mest mellan blå och grön, samt Pure Natural Adult Medium torrfoder. Jag är lat och det räcker nääästan med två block/dag för dom båda, men framförallt Cay behöver lite mer mat och det är smidigare med torrfoder när vi reser för tävlingar. Inte hittat något torrfoder de funkar lika bra på som det här.

Johanna - Instagram

MonicaLagerquist
2021-02-04 08:31
1

Våra två första hundar fick torrfoder.
Vic fick blötfoder.

Planen är att nya valpen på sikt ska få färskfoder eller hemgjord barf.

Lona
2021-02-04 19:50
0

Jag är väldigt nöjd med det hundarna äter nu, Halla torrfoder. Att det dessutom ligger bra i pris är förstås ett plus men jag har testat många andra, inklusive diverse färskfoder.
Det skall nog mycket till innan jag byter även om jag funderar över det ibland - om något är ännu bättre!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
2021-02-05 08:15
1

#7 Skönt att hitta ett foder som fungerar så bra.

Hornslandet
2021-02-05 09:57
1

#7: Ja…det är klart man kollar på vad foder innehåller och försöker få det "optimalt". Men om hundens mage inte funkar på det så är det ju kasst ändå. Så det är nog bland det viktigaste trots allt - att hunden verkar må bra på det.

Emo
2021-03-01 06:16
0

I detta om hundar och deras utveckling till våra nuvarande sällskapsdjur finns varför de äter det dom har utvecklats till att må bra av.

https://www.svtplay.se/video/29114750/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-33-hundarnas-ursprung?start=auto

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Del 14 av 18: Hundarnas ursprung. Det finns en miljard hundar i världen. Hur gick det till när vargar förvandlades till labradorer och chihuahuor och blev människans bästa vän? Och hur har hundarna påverkat oss? I veckans film möter vi arkeologer, etnologer och genetiker som berättar om hur det gick till när vi blev matte och husse. Programledare: Victoria Dyring.
ipopuma2
2021-03-01 14:44
0

Två av hundarna äter pure natural sensitive lax, den ena pga proteinet och hon har fått epilepsianfall den andra verkar vara överkäsnlig mot kyckling.

De andra två får lite allt möjligt. De fungerar bra på det. Har några "krav" jag vill ha på fodret och de mår bra. Mallen har jag hemma konstant får även lite färskfoder varje dag tänkt testa klass men ofta blandat mellan mush eller nu smaak.

Grodan
2021-04-11 12:54
1

Färskfoder, han mår toppen på det.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Frida B
2021-05-14 19:26
1

Mina äter torrfoder båda två, dock olika sorter. Ngt annat kommer inte in genom mina dörrar, eller jo, kanske lite burkmat ibland.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)