Kylan
Hur klarar era hundar av kyla?
Stolt ägare till tre La permer
Älskar det. -30 på fjället var inga problem för honom, ej heller -16 i stan. Men briarder har ju en del päls å..
Inga problem. Sigge älskar kyla. Sommaren är en plåga för honom. Men så har han päls. Just nu bara ett fluff med 4 små ben som sticker ut
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

#2 Vilken härlig bild.
Stolt ägare till tre La permer
#4: Åh, jag tänkte precis klaga i "Babbeltråden" att det är alldeles för lite Briardfoton här inne. :-D
Vill förstås se de andras hundar också!
TS, Charlie är ganska tålig mot kyla men det beror ju lite på hur nytrimmad han är. Just nu är han väldigt lurvig och håller sig varm.
Nikka är ganska frusen av sig, hon skulle gladeligen ligga och plaska i en isvak men att vara med i stallet när det är kallt…då ska det vara ett varmt täcke på!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#5: Jag får posta ibland då :P
Han har ju "tyvärr" inte den där riktigt ascoola långa briardpälsen eftersom jag inte orkar/är så bra på pälsvård. Så vi klipper sönder tovor och "tunnar ur" pälsen allt eftersom.. så den hålls relativt kort. Han har så jäkla med ull ändå! Han ser lite ut som en unghund, heh.
Jag har aldrig sett Sam frysa (förutom kanske gången han plumsade ner i en å i december månad) och snö är typ det bästa han vet. Cay levde sina första 3.5 månad i hundgård (hon är född i november) och är rätt tålig - men hon kan frysa lite om det är minusgrader, blåst och hon inte är i rörelse prick hela tiden.
Johanna - Instagram