Vem är MonicaLagerquist
Ja vad ska man säga om mig. Jag bor med familjen ett barn (fyra barn är redan utflyttade) och man , ett antal katter i ett blått hus som står ute om natten.Har haft Cornish katter sedan 2001 och La Perm i sen 2008 och planerar just nu min tjugotredje kull.Började som många med en sällskapskatt. Han gick i avel under en tid då han köptes ihop med två då aktiva uppfödare.Jag blev snabbt biten av utställningar och avel. Ganska snart flyttade katt två in och kort därefter katt tre.Sen bara rullade det på. Fick mitt stamnamn S*Blå Katten godkänt sommaren 2004.Jag är medlem i Västerås kattklubb.
Vi köpte vår första hund 1994 en svart jaktlabbe Jimbo.Efter bara ett par månader råkade min kompis få en tjuvparning så våren 1995 flyttade nästa hund in Musse.En blandning Irländs setter och Golden retriver.De båda användes i jakt.
Oktober 2008 fick vi ta bort båda hundarna samtidigt pga sjukdom/ålder.
Så var vi utan hund ett antal år.Men så plötsligt fick vi chansen att bli med hund igen Världens bästa Vic flyttade in till oss augusti 2017.
En väldigt trevlig golden retriver jaktvarianten. Tyvärr så fick vi julen för ett år sen veta att han hade canser i munnen och vi tog bort honom i mars 2020.
Han fattas oss så enormt men förhoppningsvis får vi en ny valp från samma kennel under våren.
Ja det var väl allt
www.blåkatten.se eller www.xn--blkatten-b0a.se
Stolt ägare till tre La permer

Om någon mot förmodan går in på hemsidan så ligger Vic fortfarande kvar under fliken Hund.Det gör fortfarande för ont för att jag har orkat flytta honom till Djur vi minns.💔
Bra beskrivning Monica!
Välkommen hit! :-)
Visst gör det ont att "flytta" hundarna, jag får fortfarande ett hugg i magen när jag ser Hunden avliden på SKK Hunddata.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Trevligt att du skriver om er, och välkommen hit!

Tack alla för fina ord.