Bottenmaterial i mindre rastgård.
Jag har en mindre rastgård hemma i min trädgård, ca 100 kvadrat.
Varje höst och vår försvinner gräset av alla tassar och det blir bara lera.
Så det är en väldigt kort period det är gräs.
I våras sådde vi nytt o det var gräs överallt. Onödigt jobb känns det som.
Jag går i tanken att lägga ett helt nytt material.
Grus är inte lockande.
Torv?
Fuskgräs?
Vad hade ni gjort?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#0: På ett av hunddagisen jag jobbade på fanns det ett par små rastgårdar där vi hade grus och sen torv i botten. Vad jag minns så höll det sig bra.
// Harley
#1: det låter vettigt. Synd att torv är så fult. Hundarna tror jag inte bryr sig.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#2: Vart lite klurigare att hitta skithögarna också men hundarna tyckte det var helt okej att tassa runt i torven. 😊
// Harley
#3: haha det är nog lika svårt i lera 😄
Det materialet kanske även kaninerna skulle gilla i sina hagar. Gräs plockar jag utefrån oavsett
…………………………………..
#4: Sant! 😅 Smart, kaninerna skulle säkert uppskatta lite torv de med.
// Harley
#5: det svåraste är att få mannen i huset att tycka mina idéer är ok. Bättre att han får komma på det själv 😄
…………………………………..
#6: Aha, hoppas du hittar ett sätt att "hjälpa honom på traven" att komma på det. 🙃
// Harley
Träflis/täckbark? Någon som har erfarenhet?
Sitter och googlar.
…………………………………..
Jag har lagt ut lite täckbark vid köksingången där det blev superlerigt. Det har funkat rätt bra, utom att min tokiga valp flyttat runt det… han var ju med när jag la ut det och tyckte det var en skoj lek… så han sysselsätter sig med att krafsa omkring bark nu och då… men värsta leran är nu i a f borta… måste givetvis torka tassar ändå, eftersom de nu är lite barksmutsiga istället för leriga…