Huskurer
Hittade en intressant sida med huskurer för hund. Bland annat äppelcidervinäger för rengöring av hundöron. http://www.hundkonsultsonja.se/empty_13.html
Googlade lite och kom fram till att ofiltrerad äppelcidervinäger har bakteriedödande egenskaper.
Har ej testat detta, någon som har?
Jag skulle inte använda bakteriedödande i hundöron om det inte är bekräftat att hunden har problem med just bakterier. Att ta död på dom bra bakterierna känns som att man skapar utrymme för mindre bra bakterier att orsaka problem.
Är hunden frisk behöver man bara ta bort vax och smuts, inget annat.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Sant förstås. Vad tvättar du hundöron med, dvs rengöring på problemfria öron?
Tyckte ändå att det var intressant huskur-tips för rengöring av öron som har svamp och bakterier. Så mycket bättre än rengöring från veterinär och apotek som innehåller alkohol och annat strunt. Samt som dessutom kostar så mycket pengar. Helt sjukt.
Det är så tabu att vara fattig hundägare, men jag tycker i a f att man kan välja bättre och billigare alternativ om det finns.
Jag använder Epi-otic från apoteket till min hund, katterna och kaninen. Jag tycker inte att öron är rätt ställe att snåla på när det gäller produkter. Har hunden väl fått problem där så kan det vara svårt att bli av med eftersom det är ett så trångt utrymme med dålig luftcirkulation.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.