Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterträninginlärning
Läst 1526 ggr
belliiboii
0

Motivation

Min vovve har ingen motivation ALLS! Att kampa funkar ibland, att ge han godis (skinka,köttbullar,korv,osv) funkar ibland. Allt beror på hur han känner, den första minuten så kan de vara intressant men sen så ignorerar han tills det passar han och jag blir så frustrerad för det hela har gjort att det tar jätte lång tid att träna han. 

Behöver hjälp, hur ska jag få min hund att bli motiverad?

CayKantos
0

Har du variation på godiset under ett träningsmoment?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

belliiboii
0

yes, brukar variera mellan ungefär 4-5 olika sorter under varje pass :(

CayKantos
0

hmm.. testat ost, kokt kyckling? brukar vara en favorit, kanske bara inte hittat det "perfekta" godiset än? 🤔

Instagram

frejaspluto
0

Bada, ? springa på löpband? Är det träning enbart SU är ute efter med motivation , låter som han behöver göra nått nytt. ?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
0

SU - du

CayKantos
0

Skulle oxå till att fråga vad du gör med honom, han kanske helt enkelt inte tycker det är kul, testat andra saker/sporter?

Instagram

Boltens
0

Vad tränar du? Vad gör hunden istället för att vara med på noterna? Vad är det för ras? Hur gammal är den? Har den något föremålsintresse alls?

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

belliiboii
0

#3 #4 #5 #6 #7 

Jag har testat mjukost på tub men inte kyckling, de kan vara något. Men oftast så tycker han att det är jätteintressant att ge han någonting nytt men det känns som att jag inte kan hålla på att ge han nya saker vid varje tillfälle jag ska träna med han  :(

Jag tränar lydnad, ringträning och hantering, vardagslydnad, lite olika tricks och lite enklare sök övningar (utöver promenader, löpturer med han och lek).

Ska testa att lära han bada men vi bor i stan och det har varit så kallt här, när det blir lite varmare ska vi ta oss ut till en sjö och bada med han. 

Så fort han tappar intresset så går han iväg, antingen så kan han bara gå iväg men oftast så börjar han lukta i marken.  

Han är en Rottweiler som är 10 månader gammal.

Han har inte så jätte stort föremålsintresse, det är endast om man håller i leksaken (ibland vill han leka då men om han hittar nå roligare ignorerar han) och om någonting rör på sig (men när han hunnit fram så brukar intresset upphöra).

frejaspluto
0

En tiomånaders valp och rottis. Ni har kommunikationsbrist på nått, Jag tror att du lägger för lite tid och du ger upp lätt. jag är ju inte där kan inte se hur du är med honom. Han låter som att han är rastlös, faktiskt.

belliiboii
0

#9 har du några tips på hur jag kan förbättra kommunikationen? :( 

Uppfödaren hade honom i 3 veckor och sa det att han blir väldigt lätt rastlös och han underhåller gärna sig själv.  (så vi har fått lägga ner mycket tid på att träna passivitet)

frejaspluto
0

Jag PM dig för det kan komma känsliga frågor som inte du kanske vill svara på officiellt. Eftersom jag jobbar med detta såhar jag tysnadplikt oavsett. Kommer ha det snart skriver just nu.

ipopuma
0

Vissa hundar är tyvärr sådana i personlighet. Du kan alltid förbättra men i slutändan kan det vara deras perosnlighet att de helt enkelt har de drifterna. 

Har haft och har samma problem med min dvärg och DET ÄR jättejobbigt. folk som ej har det fattar inte hur jobbigt det är! Mitt tips är att skriva en lista på vad din hund gillar och vad den inte gillar. När slutar han att gilla vissa saker. Vilka träningstillfällen gillar han? Blir han lätt låg? Tränar du för ofta? Om noset är ett problem är mitt tips att förbjuda nos under träning helt och hållet. Det får man göra utanför. PM:a gärna har och är igenom det här.

. Det är jobbigt och ligger det i hundens personlighet finns det ibland inte så mkt att göra då får man kasta "fatkaböckrna" och leta efter nya stigar. Och det kan gå men vägen dit kan vara väldigt kämpig då egentligen få kan hjälpa då de inte har erfarenheten med helt omotiverade hundar.

Joyous
0

Min hund var rätt svårmotiverad. För henne fungerade det bra att binda upp henne/sitt i bur innan träning. Hon fick helt enkelt ha lite tråkigt och ladda. När jag sen tränade så körde vi lekfulla pass, inga krav, mycket lek och alltid rätt. Tränade någon minut eller två innan hon fick ta en paus igen. Med tiden la jag in mer krav i träningen men jag fortsatte köra korta pass. Min hund avskyr att vara ifrån mig så att sätta henne i bur eller binda henne skapade en vilja att fortsätta jobba med mig.

ipopuma
0

hur går det?

belliiboii
0

#14 det går faktiskt mycket bättre! Vi går på en vardagslydnads kurs och instruktören där gav mig lite tips. Hon sa att jag dels har lite för höga krav på han vilket jag tyvärr själv är medveten om, men hon sa även att mycket ligger på attityden när det kommer till motivation. Så jag har fått börja med bebisröst och att hoppa och bli överdrivet glad så fort han gör någonting bra och det har faktiskt hjälp. Han kan fortfarande inte hålla på jätte länge, men vi kan hålla på i kanske 15-30 min så han har utvecklats enorm! :D

frejaspluto
0

Guuuu, vad bra! Vad roligt att höra! Det gläder mig att ni fixar det och framförallt du! 🐕🤗💫☀️🌸💜

belliiboii
0

#16 tack! vill även passa på och tacka för hjälpen vi fick❤️

Tyvärr är det nog mest jag som behöver jobba på att vara mer intressant, men det är skönt att jag nu iallafall är på banan och att det går bättre!

frejaspluto
0

Hur ska man veta? Ibland måste man se och höra själv! Haha , men set är kul att du känner dig att du är på fötterna ! 🌹🐕

LinaFel
0

Vad kul att det går på rätt håll för er! 👍