Vad gör du?
Vad gör du idag? Kanske du har legat i soffan, lagt ett spår, tränat lite lydnad eller gått en promenad?
Dela med er!😃
Rastat vovve, städat massor och haft köpare som hämtat djur. Just nu kom jag nyss hem från affären och laddar energi inför två köpare till och sen lite hundträning. Tänkte dessutom njuta av helt nystädad lägenhet med att spela lite (läs mycket) Nintendo 64 ikväll ;)
#1 Låter kul! Inte så förtjust i städning men resten låter bra😎
Jag har inte gjort något annat än att ligga i soffan och vila, men ikväll ska vi pilla på lite trix tänkte jag, ska bara skiva upp lite köttbullar och hitta min bortslarvade klicker först😟Lärde in snurra runt igår, så får väl lära in spinn (samma trick fast andra hållet) idag😃
#2 härligt! Är de med dobbisen du passar/passat som du tränar trix?
tyvärr så är jag och mamma magsjuka så det har bara fått blivit någon småpromenad här och där och en massa sömn 😛😴😓
Vi har varit på en lite längre promenad i solen, varit på valpkurs och ikväll skall han få tugga nötbroskben under melodifestivalen :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Vi har tränat lite lydnad. Körde fjärr med fokus på uppsitt från ligg, tränade framförgående med fokus på lugnt gående samt vänstersvängar med fokus på att inte hasa med rumpan efter. Tycker det gick bra! Lyckades hålla vovven ihoppackad under i princip hela passet.
Tass Josephine
Vi började med lite skidor och drag.. väldigt trött och väldigt jobbigt, sedan ett spår som hade fått 2 timmars liggtid där vi övade vinklar. Tyvärr hade hundar och människor promenerat rakt igenom de 2 sista vinklarna och dessutom ätit upp spårslutet… inte snällt :P Sedan har vi precis avslutat med att träna helomvändningar nere i källaren. Höger, vänster och tysksväng. Gick bättre än väntat. Vänster går hon fint i, tysk kan vi belöna upp ytterligare, höger tycker vi båda är riktigt tråkig :P
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Sök idag, gick skitbra! Hunden är så fruktansvärt duktig att man inte behöver göra något annat än att säga "Sök!", även att hunden aldrig tränat innan😃
Idag (eller blir ju igår… ) har vi tränat lydnad och apporteringen satt som en smäck på lillfisen! SSå nöjd! Den stora var också sjukt duktig och klarade hoppmomentet där de hoppar ifrån, sitter, sen tillbaka (klass 2?) 🥳
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Idag har jag tävlat Pudel, och vi blev godkända!! Efter 10 tävlingar med hans ägare, de flesta med disk och inget godkänt resultat så har han nu plockat sitt första!
Nu ska jag bara hjälpa henne att träna honom rätt, eftersom vårat lilla experiment fungerade!
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Jag har tränat Lotus tillsammans med ett hundkompisgäng som alla var med på SHU's riksläger tillsammans, skitkul att se alla igen! Vi körde sök, Lotus utvecklades riktigt fint tycker jag, fikade (obligatoriskt) och sedan stannade jag och en tjej ett par timmar extra och körde lydnad. 6h blev det totalt för oss, förutom resan då. Snacka om att ha en trött hund nu!
Tass Josephine
Har haft tre superdagar med en träning med världens bästa lydnadsmänniska och världens bästa människor i sök och fikamännsikor. Så har blivit mycket för min hund i 4 dagar och jag har mycket i plugg så hoppas jag ska hinna träna lydnad idag och min andra hund har fått valpar så hoppas att uppfödaren skickar lite bilder på dem.
Idag har vi haft backträning, nu blir det shejping och i em blir det en längre promenad och såklart helkroppsmassage för Jamie och lite för Mars (håller på att lära henne att bli masserad så vi tar det chill)
Fick skjuts till Malmö, gick en sväng där, smet in på IKEA (hundarna sov i bilen) och köpte två lagerhyllor, släppte alla vovvar i en tom fårhage så de fick springa av sig ordentligt och de senaste timmarna har jag spenderat med att försöka sätta ihop mina hyllor medans hundarna lugnt legat och suckat i sina bäddar😍
Gått en långpromenad nu på förmiddagen, lite dåligt väder ute bara😕
Jag har nyss fixat klart alla raspresentationer här inne och rastat vovven :)
Vaknat skittidigt, ska hinna med att rasta hundarna, duscha, mata ena hunden med maten han ratade igår, ladda mitt busskort och dammsuga innan klockan 9 då jag ska ha möte… Oklart hur det kommer gå hehe
Nyss kommit hem med vovven nu blir de ladda batterierna framför några avsnitt supernatural och sedan lydnadsträning ikväll :)
Usch varit sjuk nu jättelänge men som tur körde pappa ned Puma och körde skydd med henne åt mig. Världens bästa pappa liksom <3. Annars har vi tränat på lite fjärr och tänkte fortsätta med vittringen nu. Sen ska vi susssa gott så jag någon gång blir frisk
kom hem för några timmar sen efter att ha mött en Aussie och ägare. Första gången sen hundintresset kom fram ca 2-3 år sedan! Fantastiska hundar asså! 😃❤️
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Idag har varit en vilodag för oss båda, tagit det lugnt. Nu är han dock lite rastlös så det får bli en lite längre kvällsprom med någon aktivitet.
Igår var vi på brukshundsklubben. Det gick bra. Fick beröm från två personer. Jättekul.
Planera att cykla eller köra drag Weight med mina hundar senare vid kvällen.
// Carla & dogpacken
http://carladogpack.blogg.se/
Jag kom nyss hem från klubben och laddar upp med energi för att gå till Pildammsparken senare idag och gå en runda samt ev köra lite lydnad där :)
Spårade. Gick katastrofalt, tyvärr. Men, har lagt upp en ny strategi för hur jag ska träna. Vinklarna gick dock bättre och apporterna gick bra, så alltid något.
Tass Josephine
Jag försöker hitta min zen eller inre lugn för att inte slita ut mitt hår över hundjäveln😕
#28 Vad har hänt? Vilken hund är de?
#29 Hundjävlarna ska vara i vägen hela tiden när jag skruvar upp en hylla, så det är farligt för dom att vara med och de vägrar lägga sig i sina burar😭
Kontaktade lite uppfödare av Aussie och Kelpie för att få lite hjälp i mitt sökande, fick svar ganska snabbt från två danska kennlar som var jättetrevliga! Hoppas nu jag kan få skriva lite med dom, blev även inviterad på Kelpieträff, hela 25 kelpies på en plats! 😍 Hoppas verkligen jag kan åka dit! Annars hänvisade uppfödaren mig till några valpköpare från hennes tidigare kull som bor här i "närheten" 😛 Men skönt att veta så man iaf kan skriva till dom!
Instagram
#30 ah, jag blir galen bara av att behöva skruva ihop möbler även utan sociala vovvar som vill vara med :P
#34 Nu har jag gett upp och vill gärna sätta skottpengar på Ingvar Kamprad😭
#34 går det inte att stønga in dom i ett annat rum eller stønga av med kompostgaller? 😕
Instagram
#36 Vem svarar du på?
Dig #34 ;)
Instagram
#38 Alltså Boltens? För det är hosom har skrivit #34…
Oj!… Men tror jag har blivit blind, menade det som kommentar på dina inlägg Thea! Från du skrev "#30 Hundjävlarna ska vara i vägen hela tiden när jag skruvar upp en hylla, så det är farligt för dom att vara med och de vägrar lägga sig i sina burar"
Instagram
#40 Haha tänkte väl det😃Nej tyvärr, har ingen möjlighet till kompostgaller just nu då jag skruvar upp hyllan och det ligger hyllplan i dörren för att jag inte har plats för hyllplanen någon annanstans (någon som vill ge mig en billig stor lägenhet?). Lite synd, men burarna brukar funka (tyvärr inte igår)
// Carla & dogpacken
Nu ska man iväg och låta hundarna jobba på och dra lite vikter. Imorgon ska jag till Sturup bk och titta på bh tävlingar sedan ringträna terven i Svedala. Lite bilder kommer kanske in här imorgon :)
// Carla & dogpacken
Igår hälsade jag på en uppfödare och gosade med massor av hundar❤️
Har nyss betalat in medlemskap till en av de två klubbar jag ska lägga till samt anmält mig till en kurs som börjar nästa vecka :)
Nu ska jag och vovven alldeles strax ut en runda :)
Hem kommen med trötta hundar
// Carla & dogpacken
Hem kommen med trötta hundar
// Carla & dogpacken
Idag vart det en löparrunda på förmiddagen, sedan nu blir de o träna lite lydnad, fick lite inspiration från lydnadsträning igår så :)
Sedan blir det soffmys som vanligt och se på 30 grader i februari, så bra att den går på måndagar, så man får lite guldkant i början av veckan :D.
Idag har Labradoren Benji och Aussien Tinja fått springa av sig ordentligt!
Lite spontant dummy-hämtande, sök av tennisboll som var fastkilad ovanför en rotvälta, lite inkallning, sök av dummy på en stig.. Efter några gånger med att Benji, som vet hur man söker längs en stig, fick köra själv så fattade Tinja vinken och lyckades söka reda på den! Så stolt. Det blev samtidigt mycket träning för dem i stadga, att sitta kvar när den andra sticker iväg är sjukt svårt. Kan inte skicka utan att hålla i den andra, men nu kan jag släppa direkt utan att den stannade hunden sticker :D
Nu är de förvisade till handdukarna på hallen, för de är så sjukt smutsiga och badrummet är upptaget av en kanin så jag kan inte duscha dem. :P
Idag har vi gått en promenad och tränat lite dog parkour, letade även efter tepåsar i en sandlåda. Nu är det vilodags!
Laddar upp inför en dag med massa ärenden men först blir de promenad / miljöträning i parken en bit från mig!
Vaknade till att hundarna hade hoppat upp på köksbänkar och bord för att plocka ner disk, hushållspapper och annat skräp för att slakta på vardagsrumsmattan😕så ska städa hela dagen…
Nu ska vi ut och testa på lite DW med nya vikter! Önska oss lycka till 😃
#56 Lycka till!! 😂
Instagram
#58 roligt! Några bilder? :D
Instagram
#60 vad synd, inte på tlf heller? Tränar du DW inför något/av någon orsak eller bara för tränings skull?
Instagram
#61 Har ingen telefon. Tränar för att bygga muskler!
#62 Spännande! Skriver ett litet PM till, dig, har bara en liten fråga, hoppas det går bra 😎
Instagram
Tinja har varit lite extra gruffig idag, gått och varnat för saker jag inte hör.. Tror hon är trött efter två slalompass och lite klickerträning, samt missnöjd över att vi inte varit i stallet idag :P
Understimulerad hund som har varit ja jobbig. Så blev ett hårt pass lydnad idag allt börja ta sig. Och hennes värsta postion är inte så farlig längre. Så är helt nöjd. Inget tugg på apporten. Bra sättande och ställande och en bra plats. Ja ärnöjd
Samlar energi att resa mig och bli klar inför att åka på BHprov/IPOlydnads kurs.
Jag och Marceline ska åka till lite djuraffärer och kika och sen på em så ska vi se på rallytävling och se på när Marcys mamma och mormor tävlar! Så blir det nog bus med Mars och syrran Blick också 😍
Körde lite dummy-apport efter en lekstund med hundarna. Tinja har lite kvar att fatta med hela "sätta på näsan" grejen av att leta efter dummy, men tur är väl att hon har Benji som visar henne hur man gör. Hur som helst tycker hon verkligen att det är superkul!
Nu är det vila tills i eftermiddag, då ska vi köra vidare på lite slalom :)
Varit på utställning både igår och idag och har tittat på många "brukshundar"…
Jag kollar på serier och ska strax upp och gå ut å träna hund :)
Nu: dricker te, ska spela FP, hunden sover
tidigare idag: privatkurs på BK, promenad och bus i (egenbommat) grustag, lek, gos och extra god mat (så eg blev det ju påskgodis…) … tinade upp sista vildsvinsskrapet jag fått av en fd arbetskompis…
#71 Vad kul att du kommit igång lite med att besöka klubben! :D
#72 Ja, vi är där 1-2 ggr i veckan. Jag känner mig välkommen och är redan med i lite funktionärsgrejer.
Chiwas är verkligen tävlingsmaterial och jag vill så gärna ha rätt verktyg. Jag är ju det enda hindret eg…
Ellie har spårat och kört igenom appellens lydnad för att veta hur vi ligger till - behöver jobba på att få upp farten i vissa moment och har snea sättanden. Jag är grymt sugen på att starta apellen i vår men det är svårt att planera när det är löp på G. 🤔
Tåss har kört budföring och några moment från LK1, han var peppig som vanligt. Tåss ska inte tävla utan tränar bara på skoj och därför petar jag inte i detaljer med honom.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
vi har varit till en å och aussieapan har tagit ett dopp 😂
#73 Vad roligt! Vad är det du vill träna/tävla med henne?
#74 Drygt med löpet, hoppas det klaffar bra i alla fall ändå med att starta appellen!
#76 Honom… vi håller bara på med vanlig lydnad än…
#77 Honom* :)
Ah! Har du några andra grenar du är intresserad av?
#78 Det är en jäkla motor i honom, han skulle passa där man springer mycket… Agility är jag nyfiken på.
Du ska veta att jag är som en nybörjare… Jag vet inte skillnad på olika grenar osv… Det var så himla länge sedan jag hade koll och jag har precis nyligen vågat mig tillbaka till BK.
I a f så är vi rätt redo för lydnad. Apport är ett litet problem - han vill inte hålla i bocken - och sen är det lite finslipning.
Både jag och hunden ligger helt utslagna efter ett energiskt träningspass :D
Samlar energi att rasta hund snabbt :)
Jag har tvättid hela dagen, så Ammo får roa sig själv. Han letar mest efter katterna eller sitter på sin köksstol och spionerar på grannarna.
Jag kom nyss hem med
hunden efter ett par timmars promenad med bad och massa hundbus :)
Skräphunden och jag har påbörjat semestern. 1 timme lång promenad i flexikoppel, där jag sket i hunden och hunden sket i mig. Lite mysigt ändå, men jag misstänker att jag kommer ha grymma skavsår i handen efter den här veckan 😃
Idag har vi varit och backtränat, sedan tog vi en promenad 🙂
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vi kom nyss hem från lite miljöträning och lydnad på en parkeringsplats i närheten :)
Jag ligger i soffan och hunden ligger och sover efter en lång dag på klubben och ett bad :)
Tränat lydnad idag, gick bra!
Tränat inför BH provet idag och sedan säckade jag ihop i soffan, nu sitter jag och väntar på att games of thrones ska ha säsongspremiär :)
Var på en mysig skogspromenad på fm idag.