Presentation - Dig själv!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu när vi har passerat 500 medlemmar, tycker jag att det vore lite kul att få en liten kort presentation av er medlemmar, så vi lär känna varandra i alla fall lite 
Kan vi inte ta o svara på frågorna nedan, det tar ju faktiskt inte många minuter, lägg gärna in en bild på dig också 
Namn:
Ålder:
Bor:
Hund/hundar:
Sysselsättning:
Kort om dig:
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Namn: Sophie Palmgren.
Ålder: 18år.
Bor: Järfälla, Stockholm.
Hund/hundar: Jack Russell Terrier, Ruff 6mån. Schäfer, Xoxie 2 år.
Sysselsättning: Ska börja plugga distans till hösten, sitter dagmatte.**
Kort om dig:
**Sophie heter då jag, delar mina dagar med mina två hundar Ruff & Xoxie. Blir 19år till hösten och haft hund vid min sida sedan snart 10 år tillbaka.
Första egna hunden var en Jack Russell Terrier, vid namn Nikko - som lärde mig mångt och mycket om både hundträning och om mig själv.
Sedan dess har jag varit frälst i hundträningens namn, tränar mycket med mina hundar - och då blir det mest tricksinlärning då jag tycker att det otroligt intressant att se hur mina hundar lär sig olika saker olika snabbt. Annars tränar vi mest Lydnad och Freestyle, även lite Agility för skoj skull.
Mer om oss kan ni läsa på vår privata hemsida; www.luckydream.se !
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Namn: Martina Björling
Ålder: 26 
Bor: Tillfälligt på Värmdö
Hund/hundar: Rista (Schäfer/BC) som blir 11 år om 1,5 vecka & Etsa som är en Hollandse Herdershond på 1 år och 2 mån. 
Sysselsättning: Tränar hund och njuter av lyxhustru livet 
Nädå är typ arbetslös och söker jobb 
Kort om dig: Sprallig, glad tjej som älskar hundar, djur och natur! 
Måste ju oxå göra lite reklam för vår hemsida 
Vi finns på www.randigatassar.weebly.com
Namn: Angelica Folkesson
Ålder: Blir 20 om en månad
Bor: Umeå
Hund/hundar: Rottweilerhane på precis 1 år
Sysselsättning: Precis tagit studenten så söker jobb för fulltKort om dig: Liten och glad, lever för min hund och trotsar min pälsdjursallergi varje dag. Har gått igenom 3 hundar på ett år, lång historia som ni kan få klarhet i på min blogg http://ankilika.blogg.se. Har haft fotografering som intresse i många år också, har dock slocknat lite då utrustningen börjar bli till åren och jag är pengalös. Känner lite sorg över att jag inte är fattig student längre, nu är jag bara fattig
Namn: Helena Smentowska
Ålder: 15
Bor: stockholm, blackeberg
Hund/hundar: schäfertiken Ben :D
Sysselsättning: Sommarlov för tillfället, men annars är det väl mycket hund :)Kort om dig: Har börjat intressera mig för lite olika hundsporter, så vi tränar på^^ Nu är det mest basics då Ben bara är 5 månader och jag bara haft henne i 3½ vecka :) Jag ska börja 9 till höst, så jag måste passa på att njuta av min frihet 
Jag gillar att fota och har en grym systemkamera men laddaren har varit försvunnen i några månader och en ny är svår att få tag på, väldigt tråkigt..
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
Namn: Isabelle Almqvist
Ålder: 18
Bor: Botkyrka, Stockholm (annars på skolan i Bro, Stockholm)
Hund/hundar: Border Collie hanen Ben, 2 år.
Sysselsättning: Pluggar sista året på Säbyholms naturbruksgymnasium till djurvårdare, tränar mycket hund och älskar att umgås med folk.
Kort om dig: Jag föddes på vintern 1992 och har sedan 2009 aldrig haft hund förut. Ben kom in i mitt liv när det var som mest häktiskt med familjen. Jag var alltså mitt inne i en flytt från mamma till mormor och morfar pga. många problem som inte ens är värda att nämnas.
Iom. detta kom han som en ängel och räddade mig och han är faktiskt det finaste jag har.
Om jag inte bor hos mormor och morfar så bor jag ute på Säbyholm. Man känner sig lagom lantis när fåren bräker utanför fönstret 
På skolan blir det väldigt mycket vallning (2-4 dagar i veckan) samt en del agilityträning. Om jag inte tränar hund träffar jag mycket kompisar eller hänger på krogen till tidigt dagen efter. Jag tycker om att fotografera och älskar faktiskt bodyart.
Jag spenderar även väldigt mycket tid vid datorn.
Jag har en hemsida också som jag gillar att pyssla med: www.herdingdogs.se
Namn: Uppenbart…hehehe
Ålder: Snart 14
Bor: Stockholm
Hund/hundar: Papillon/yorkshireterrierkille (långt ord) på 14 mån
Sysselsättning: Jadu… sommarlov?Kort om dig: Jag har (som ni ser) ingen brukshund, men jag har en halvhund, en collie, som faktiskt räknas tilll brukshundras även fast jag inte kom hit för hennes skull. Utan egentligen så snöade jag in på rasen Australian Shepherd av olika anledningar och ansåg att den skulle passa mig bra, och därför kom jag av naturliga skäl hit för att läsa mer. Om allt går som jag vill och önskar så hoppas jag på en aussietik till nästa sommar. Om den önskan slår in vet jag faktiskt inte, mamma har inget emot aussies men vill inte ha fler hundar. Men det ska nog gå, på ett eller annat sätt. =) Jag är aktiv på agilitybanan, tränar ofta personspår/uppletning/nosarbete av olika slag, mycket trix och allt möjligt..hehe. Papillon är en bra ras som klarar det mesta, men egentligen strävade jag efter en till hund då jag känner att jag har mer att ge till en hund än vad min Hugo egentligen vill. Han tycker om att tränas och sysselsättas men inte så att han verkligen kräver den sortens träning och arbete jag vill ge! Därför vill jag ha en hund som vill arbeta. Först ville jag ha border collie, men eftersom det blir svårt med vallningsbiten (allt annat lovar jag att jag fixar) så blev jag ombedd att på nytt välja ras. Jag har länge varit förälskad i Aussie och jag tror tillfället är perfekt nästa sommar. Men man vet ju aldrig. Jag hinner säkert byta ras ett flertal gånger.
Har ingen bild på mig och min hund tyvärr…
Namn: Frida
Ålder: 20, fyller 21 i november
Bor: Mestadels utanför Ronneby
Hund/hundar: Lillan, 3 ½ årig sankt bernhardstik
Sysselsättning: Arbetssökande, timvik på förskolorKort om dig: Djurgalen tjej som älskar allt som har med djur att göra. Alltid varit förtjust i hundar. Har en förkärlek till schäfer, speciellt svart långhårig, kanske blir en i framtiden, vem vet. Jag gillar att fotografera, vara ute med hunden och de andra djuren och lite annat smått och gott.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Namn: Natascha Johansson
Ålder: 22 (snart 23
)
Bor: Göteborg/Hisingen
Hund/hundar: Gibson Och Moa Blandraser. (inom kort lär min 3dje komma)
Sysselsättning: Arbetslös just nu. (Råka ut för ett bedrägeri företag, så nu är man tillbaka på noll igen)
Kort om Mig:
Glad frammåt tjej, som inte bakar för det jag tycker, har jag en åsikt så säger ja den, vare sig folk vill höra det eller inte. (men bits inte, är faktiskt snäll)
Har haft mitt djur intresse sen 6 månader och frammåt, de va faktiskt våran hund som lärde mig gå. Och de är jag tacksam för ;).
I Hemmet finns det med kaniner, (gisses, vet ni va, jag har ett zoo) samt katter. Ja mitt zoo.
Har min sjuka humor.
Tvärr har jag ingen bild på denna datan, och inte häller kan man spara från facebook… (snacka om dååååligt , he he ;) nedå, men de kanske kommer.)
Namn: Sabina Pettersson
Ålder: 17 år
Bor: Skutskär, Älvkarleby
Hund/hundar: Aussietiken Smilla, 6 år
Sysselsättning: Sommarlov just nu, vet inte vad som händer till höstenKort om dig: Hundtokig filmfantast. Fritiden går till 100 % åt till hunderier och med Smilla tränar jag lydnad och Agility på hemmaplan. Personsök och trix håller vi på med mycket också. Är lyckligt lottad som får dela vardagen med världens underbaraste tjej av världens finaste ras.
Namn: Lotta Nygårds
Ålder: 1992
Bor: Forshaga och Rättvik
Hund/hundar: Leia och Zona - American staffordshire terrier tikar snart 3 år båda två.
Sysselsättning: Pluggar på hundsportsgymnasiumet i Forshaga, sista året nu. Kort om dig: Jag är en tjej som kämpar dagligen för min ras rykte, jag tränar en hel del olika saker med hundarna. Tävlar när jag hinner i lydnad men förhoppnings vis i andra sporter även! Min dröm är att starta ett hundcenter i framtiden. Jag är en pratglad tjej som inte är bra på att stava ;) Vill alltid dela med mig av allt! Fotograferar mycket och vill utvecklas mer i det!
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#10 Så fina 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Namn: Sandra
Ålder: 22
Bor: Borås
Hund/hundar: Pinschertiken Salsa & Malinoishanen Jazz
Sysselsättning: Pluggar och håller i hundkurser samtidigt som jag och en väninna håller på med öppnandet av en Hundshop i centrala Boås.
Lite om mig: En glad och social rödtott, tatuerad vegetarian som bor i Borås tillsammans med mina djur - två katter och två hundar. Djuren är mitt största intresse här i världen men jag har även ett stort intresse för kreativa och kulturella saker, ffa musiken har en viktig del i mitt liv. Havet och allt vad det innebär (från dykning till segling och marinbiologi) är också ett stort intresse.
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/

Namn: Emma
Ålder: 22
Bor: Lappland
Hund/Hundar: Två schäfrar och tre huskys, alla tikar. Äldsta schäfern Hicka 3år, Judith 2år. Äldsta huskytiken White 8år, Nikita och Busa 4 år(ej kullsyskon men "kusiner".
Sysselsättning: Arbetar på Radiotjänst, tränar hund på fritiden, umgås med vänner och tar det lugnt.
Lite om mig: Är en humoristisk person som inte drar mig för att säga vad jag tycker, är rapp i käften och spottar gärna ur mig ord som för andra kan verka hårda. Är envis som synden och avskyr "jag-vet-bäst-människor". Glad och sprallig, svär som en borstbindare och tycker om att fotografera. Att vara i naturen med min kära och hundarna är nästan det bästa jag vet.
Namn: Olivia
Ålder: 21
Bor: Malmö
Hund/hundar: En dobbis grabb vid namn Terrorzone Yippo.
Sysselsättning: Tränar hund och pluggar.
Kort om dig: Utöver hund så har jag även sysslat mycket med hästar och sålde min sista häst för några år sedan. Har även lite råttor och även sysslat med reptiler och andra smådjur tidigare. Jobbat inom resturang innan men pluggar just nu inför att söka in på juridik linjen.
Namn: Johanna
Ålder: 17
Bor: Ingelstad, utanför Växjö (kommer ifrån Skellefteå)
Hund/hundar: Arrak, jaktlabrador
Sysselsättning: Studerar. Konstant.
Kort om dig: Norrlänningen som blev smålänning. Jag läser naturvetenskapliga programmet, med tillagd hundinriktning. (Mot instruktör.) Ryttare sen gammalt, men rider numer allt sällan, föredrar "lösträning" och körning när jag väl är hemma. Tränar det mesta med Arrak, just nu jobbar vi på sök, specialsök och rapport - och lydnaden såklart! Målet är just nu fysioterapeut (för människor) och SBK-instruktör på sidan av.
Eftersom jag är lat kopierar jag in vad jag har skrivit i en tråd på bortskänkes.ifokus…
Hej! Mitt namn är Thea, som mitt användarnamn thea_thea kanske skvallrar om och jag har äran att vara medarbetare på denna sida! Jag bor i Lund och älskar djur, speciellt gerbiler. Spela datorspel, titta på tv, träna hund, och sova är aktiviteter jag gärna ägnar mig åt utöver "ifokusandet".
Namn: Frida Rendert
Ålder: 24 (snart :P )
Bor: Täby, Stockholm.
Hund/hundar: Tinja - Australian Shepherd, tik. Benji - Labrador, hane.
Sysselsättning: Ströjobbar lite i stall och pluggar till Hundinstruktör.
Kort om dig: Jag tog lång tid på mig att hitta det jag ville bli, men äntligen har jag hittat det. Jag vill jobba med hundar och människor, och hundinstruktör kommer vara perfekt. I framtiden vill jag gärna starta ett eget hundcenter med kurser, dagis och lite allt möjligt, samt kennel. Jag är en glad prick som har lite VÄL mycket energi ibland :P
#17 Kan du berätta vad du har för hund/hundar och ålder? :D
Namn: Hanna Ålder: 23 år Bor: Trelleborg Hund: AgD I AgHD I KORAD RLD N RLD F Winsome Pack's Alabama Angel 'Zuki', Australian Shepherd f:120730. Sysselsättning: Jobbar som butiksbiträde i en djurbutik.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#21 Inte samma frågor i den tråden ju :p
#22 Nej, men du frågade ju om min hund!
Namn: Cajsa Lermark
Ålder: 18
Bor: Köpenhamn och Billdal + Sätila (skola jag bor på mån-tor/fredag)
Hund/hundar: Inga, än😎
Sysselsättning: Pluggar sista året på gymnasiet 🙂
Kort om dig: Jag bara älskar djur och drömmer om en gård med hundar, katter, får, getter, höns, ankor, ormar + andra reptiler, råttor + andra däggdjur, mm! Hun är dock ett stort intresse och ser fram till en spännande framtid med min första hund med massor av träning, vandring och skoja aktiviteter! ❤️
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#23 Inte bara :p läs om frågan :p
#24 Pluggar du i danmark eller sverige? :D
#19 Jag har en malteser/dv. schnauzerhane på nästan tre år.
#25 pluggar I Sätila, sverige 😁 Sista året nu 🙂
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#26 Tror du missade en fråga från som stod i #0 som boltens nämnde 😃
Namn: Sara
Ålder: 26, snart 27.
Bor: Lund
Hund/hundar: Cape Secure Explosion "Ammo", Dobermann f. 20150402
Sysselsättning: Personlig Assistent
Kort om dig: En såndär person som fortfarande inte vet vad jag ska bli när jag blir stor. Trivs på mitt arbete men jobbar mest för att ha råd till alla djuren. Är i grunden hästtjej, och har egen häst men har paus för att koncentrera mig på Ammo. Hoppas att en gång i framtiden komma ut på tävlingsbanorna, men det är långt dit. Är en datornörd/gamer när jag inte håller på med hunden.