Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettoff-topic
Läst 2121 ggr
Jetaime
0

Fästingar ..

Fästingarna har börjat vakna här nere i söder! (För er uppe i norr känns det nog ganska avlägset än så länge …)

Hur tänker ni angående fästingmedel/halsband osv? Vad kommer ni göra i år? Hur har ni gjort tidigare år? Fördelar, nackdelar?

Boltens
0

Jag körde utan något förra sommaren utan problem, inte en enda fästing satte sig. I år däremot kommer jag vara runt i Sverige mycket mer med hund så kommer inte köra utan.  
Har funderat på bärnstenshalsband men de slutar funka om hunden badar så de blir svårt.
Som de ser ut nu så blir nog att testa Fixodida ZX, har hört mycket gott om det och gillar att de inte är starka medel i (vad jag vet, inte läst på super noga ännu).

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

Jetaime
0

#1 Jo, fixodidan är ju som ett kosttillskott mer och inget konstigt.. Har hört både folk som är nöjda och folk som inte märkt någon skillnad.

Jag har haft Petwises fästinghalsband dom senaste åren, vilket funkar bra så länge det varit på, men förlorar effekten vid bad och måste ta av det vid tävling.. Och under dom andra åren jag haft det har hon endast fått fästingar när hon inte haft det på.

Anterrabae
1

Jag ger mina djur (katt och hund) och mig själv och min dotter b-vitaminer som främsta skydd. Då smakar man illa för blodsugare. Har själv sluppit att bli biten, och djuren klarar sig ganska bra. Det är inte 100%igt, men minskar fästingarna till ett minimum.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Heliconii
1

B-vitamin och äppelcidervinäger fungerade toppen förra sommaren. Bärnsten fungerade sommaren innan till taxen. Några fästingar blir det, men inte alls lika många.

I år blir det B-vitamin och äppelcidervinäger igen, och taxen får ha sitt bärnstenshalsband :)

Caarla
0

SERESTO funkade bra och inga fästingar :)

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

thea_thea
0

Frontline. Vi åker mycket utomlands på sommaren till bland annat Strickland och Frankrike, så då är det säkrast att förgifta hundstackaren…

Grodan
0

sån där tablett ska jag fixa i år igen… funkade jättebra förra året (tog Chiwas 17 aug visserligen men från aug och hela hösten höll den allt borta!)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Boltens
0

#7 Var det sån tablett som jag nämnde i #1?

Grodan
0

#8 Minns inte vad den heter… finns det flera?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Jetaime
0

#9 Tror du menar bravecto? Den ges typ en gång var tredje månad eller nått sånt, och skrivs ut av veterinär och hämtas ut på apoteket.

Boltens
0

#9 Ah om du menar att man inte ger dagligen utan som #10 skriver ca var tredje månad så är de bara bravecto jag känner till i alla fall :)

LinaFel
0

Jag kör på frontline och är nöjd.