Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etiketterträninginlärning
Läst 1650 ggr
thea_thea
1

Använder du klicker?

Använder du klicker när du tränar? Använder du klicker till allt eller bara till exempelvis trick? Jättenyfiken😃

Fisherling
0

Jag använder klicker för inlärning av tricks och för att peta och finjustera saker hon redan kan. Till exempel klicka när hon lägger sig snabbt vid "ligg" och inte när hon lägger sig lite halvsnabbt.

Annars kör jag mycket med röst, hon svarar bra på det :)

ipopuma
0

Ja använder klicker. 

Använder det där jag tycker det är bra att använda.

[Giiisella]
0

Jag använder klicker både till trick, lydnad, inkallning m.m. Tycker det fungerar super på min vovve!

Caarla
0

Vid inlärning, ja :)

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Ambrose
0

Jag använder klicker när jag vill lära min hund "spontana" saker. Beteenden som jag måste fånga där jag inte kan/vill leda in dem med belöning, handtecken etc.

T.ex. "gräv", "skall" och liggmarkering vid spåret/nosework :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Qepta
0

Ja.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jetaime
0

Inte till allt, men klickern är bra till mycket :) går lite i perioder för min del också.

Boltens
0

Ja vid inlärning :)

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

Joyous
0

Ibland men långt ifrån alltid. Belöningsord fungerar för det mesta lika bra och tänket är ju detsamma.

Heliconii
0

Ja, hur mycket beror på vad vi tränar :)

Turast
0

Jag varierar lite, men klicker är ofta en favorit. Men när jag lärde in slalom mellan benen hade jag bara belöningsord och handhjälper och "genomtänkt" belöningplacering för att få en snabbt och "flowigt" slalom eller vad man nu säger haha. Bara ett exempel till vissa grejer som jag inte använder klicker till hah

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

RedMonsters
1

Nej, jag är en mästare på att slarva bort, alternativt glömma ta med mig klickern. Jag använder mig av metoden i min träning men använder belöningsord istället för klicker. Klickerträning är så mycket mer än en klicker.

Medarbetare på brukshundraser.

Tokryck
0

I perioder tar jag fram den men oftast då jag tycker att mitt ja eller bra kommer för sent. Sidoförflyttningar eller andra petiga saker där jag är ute efter en mindre detalj. Men oftast, 90 % av tiden inte.

Yasmine_
0

Jag använder bara klicker när jag lär in bakdelskontroll, har jag märkt själv faktiskt haha!

thea_thea
0

Jag använder själv klicker i princip hela tiden på min rädda hund, och till trickträning för de andra.

LuLeLo
0

Ja, men sällan till tricksinlärning eller självständighetstänk (typ shaping). Lotus går upp väldigt högt i varv då och har svårt att hålla sig samlad, så därför undviks det. Toppen som belöningsmarkör i fotgåendet dock.

Tass Josephine

Grodan
0

nä, jag orkar inte med klicker…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LinaFel
1

Ja vid inlärning och finslip inomhus.