Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettköpa-hund
Läst 1684 ggr
CayKantos
0

Valpiss?

Heej! Skrattar

Lite taggad har man lov att vara! För tiden till att kunna skaffa valp närmar sig snabbt!

Jeg har beslutit att sluta stressa mig själv över om det ska bli Kelpie elller Aussie först, och istället tänka efter vilken parning/valp som passar mig bäst, utav dom två raserna alltså!

Så undrade om någon här hade hört om några planer som verkade intressanta? Ska inte ha en utställningshund, ska ha en brukshund till att kunna arbeta och träna med! Cool

Så om ni har hört något PM:a mig gärna eller kommentera härunder, har ögon på en del kennlar, men ingen som har några planer. Jag kommer först ha möjlighet till valp till sommar, typ Juli tidigast.

Har även skrivit med en Aussie-kennel som planerar valpar, men vet inte om jag får skriva ut då inget är offentligt än.

Tack <3

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zolah
1

förlåt hade bara så kul då jag läste det som ' val ' och 'piss' xD

CayKantos
1

#1 Hahaha ja duu! Missförstånd är lyckan i livet! 😃

Instagram

jevc
0

#1 Jag med 😂

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

Boltens
0

#1 Haha samma här :P 

#0 länkar lite till dig sen!

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

CayKantos
0

#4 tack! :D

Instagram

RedMonsters
0

Vad vill du ha för typ av kelpie? Förresten: Om du vill träffa min kelpie så är vi på klubben på tisdag från 13.30.

Medarbetare på brukshundraser.

Boltens
0

Nu är de jag som är glömsk antagligen, men vad är de du letar efter att göra med hunden och varför var det just en brukshundras du behöver? För du ska inte köra skydd eller så vad jag minns? :)

CayKantos
0

#6 Åhh! Hade så gärna velat, är dock i danmark under veckan 😕

#6 + #7 Vill ju ha en arbetande kelpie till att köra Agility, lydnad och sök med. Hoppas på att tävla i alla tre också (brukslydnad och -sök). Då hoppas jag även på att kunna tästa på lite DW och/eller drag samt Dogparkour. Då vill jag även testa på en massa olika saker!

Jag överväger att testa på lite mera bruk, men det är inget som alls är säkert och inget jag vill räkna in när jag väljer ras/hund. 

Då självklart en bästa kompis att ha med i vardagen och träna samt sova med 😎

Instagram

RedMonsters
1

Hojta till när du är i Sverige. Om du inte vill köra Bruks kanske en retriever skulle passa bättre? En brukshund kan du skaffa senare om du behöver de drifterna.

CayKantos
0

#9 Jag vill ju köra Bruks, bara inte skydd, iaf inget jag har av intresse av just nu. Har växt upp bland retrievers, var lite inne på dem men det är bara inte min hund…

Instagram

RedMonsters
0

Har du funnit en sökgrupp? Är det helt säkert att du ska köra sök? Om det "bara" är lydnad och Agility du ska köra kan du köpa nästan vilken ras som helst.

CayKantos
0

#11 Är ganska säker ja, tycker det är superkul med sök och det finns kurser här i Köpenhamn jag kommer att ta. Ska skriva in till oxie och höra lite ang deras utbud med grupper, men annars blir det SBK malmös avdelning. Där har dom sökgrupper, tyvärr inga kurser dock. Kanske båda klubber även :)

Instagram

CayKantos
0

#9 Och jag ska nog hojta! 😃

Instagram

RedMonsters
0

Kul. Önskar att tiden fanns för sök, för min del! Jag gillar ju linjerna Fokus kommer ifrån, och då speciellt hans moder. Han kommer från Tullarbackens kennel. Just nu har hon en kull efter Fokus kullsyster och en riktigt bra hane. Mitt ha-begär är enormt.

CayKantos
0

#14 ja gillade deras kombi med :) Tyvärr har hon redan nog med valp köpare samt får hon valpar allt för tidigt än vad jag kan ta in en valp :/

Instagram

Boltens
0

#15 Vad synd, riktigt fina kelpis är de!

CayKantos
0

#16 Ja verkligen, var dock extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemt sugen på Skovfarmens kombo,, men det blir nog inget heller 😢

Instagram

Boltens
0

#17 Ah finns det ingen liknande kombo hos någon annan kennel?

RedMonsters
0

#16 Det finns bättre ;)

Boltens
0

#19 Det har jag inte sagt att det inte finns ;)

RedMonsters
0

Inte påstått det heller. Svaret var till #17 inlägg, skrev in fel nummer.

Boltens
0

#21 Lät som det eftersom du råkade skriva de till mig ;)

CayKantos
0

#21 Det gör det säkert, men gillar ändå linjerna och har skrivit med den uppfödaren samt en del ägare till deras förra kul en del. Så blev ganska sugen på dom. Men har bestämt mig för att ta det lugnt och bara småkolla lite för att se om det skulle hända något nytt på dom kennlar/uppfödare jag följer. Börjar nog först bestämma mig och så runt sommar när skolan slutat och jag är tillbax i Danmar, vill inte stressa det, vilket är något jag lätt börjar att göra 🤪

Instagram

thea_thea
0

Hur har det gått? Hittat valp än?

CayKantos
0

#24 nej ingen valp än 😉 Ska först skaffa valp till sommaren/hösten som tidigast som det ser ut just nu, men är i smått kontakt med uppfödare. Som det ser ut nu är jag mest inne på Kelpie då dom passar bäst i storlek, päls och då deras underbara personlighet såklart! Vart lite dårligt med uppdatering på många kennlars hemsida och många planerar först kull i 2017, några som även har alla tingade hela 2017.. 🥵

Men jag kämpar vidare, ska fortfarande ringa uppfödare, men har haft problem med telefonen och har inte kunnat ringa så ska försöka låna hemtelefonen i helgen och ringa alla uppfödare där! 😃

Instagram

Boltens
0

#25 Har du kollat om kennlarna har fb sidor? Många som börjat gå över till det istället för hemsidor inom andra raser nämligen :)

CayKantos
0

#26 Nej, har inte direkt kollat upp det, bara typ dom som jag verkligen har gillat och kanske även skrivit med, men ska sortera uppfödarna jag har och då ringa och kolla deras facebook och försöka att ev göra ett lite kortare mail jag kan skicka till odm jag inte har skickat till än! 😎

Instagram