En typisk vecka
Hur ser en typisk vecka ut för er? đ
Skriv gĂ€rna ras, Ă„lder och trĂ€ningsmĂ„l oxĂ„! đ
Instagram
@TwoPawsAhead â @M4rkPhotography
Jag försöker variera ganska mycket men planen Àr att i snitt ha en vilodag per vecka och minst tvÄ olika aktiviteter per dag utöver lÄngprommisar och vanlig rutin :) har en schÀfertik pÄ fem och ett halvt Är som jag tog över för en mÄnad sen lite drygt. Vi har en trÀningsblogg som jag försöker följa till punkt och pricka för att fÄ lite ordning pÄ trÀningen ;) (WWW.bestaochjag.blogg.se)
HÀr hemma Àr de rÀtt lugn just nu dÄ grabben inte har kommit igÄng heller efter en periods vila.
En typisk vecka just nu Àr en lÀngre runda dagligen dÀr det Àven ingÄr en del mijötrÀning och passivitetstrÀning. Utöver de Àr vi pÄ klubben 1-3 dagar i veckan och trÀnar lydnad varvat med lite agility/rally för skojskull och variation.
Till vÄren och sommaren dÀremot siktar vi pÄ att komma igÄng igen med att trÀna pÄ klubben 3-5 dagar/veckan och trÀna lydnad eller skydd (ibland Àven varvat med annat för variation), ett spÄr pass i veckan samt en vilodag.
NÄgra av trÀningspassen pÄ klubben kommer dock bytas ut dÄ och dÄ mot en heldag pÄ stranden eller i skogen osv.