Valpkurs
Jag tänkte bara höra lite vad ni fick göra när ni gick med er hund på valpkurs? Och vad gjorde ni efter valpkursen? Började på en annan kurs? Vad gör ni med hunden idag? :) Jag har en Cc valp på 4,5 månad, vi började på valpkurs i måndags och det ör jätteskoj. Jag vill fortsätta med kurser sen när den är slut men jag vet inte riktigtvad ännu.. Jag har flera olika klubbar att välja mellan så det finns gott om alternativ. Hade varit roligt att höra om era hundar :)
Vi hade tyvärr ingen möjlighet att gå på en valpkurs när min hund var valp pga mitt jobb (och jag ville inte vänta till våren då hon skulle varit över ett halvår), men vi fick hoppa in i en vardagslydnadskurs men med lite anpassade övningar till oss. Dock hade hon varit med mig på jobb hela dagen och var oftast bara med lite grann i början sen sov hon resten av kursen. Men att kunna slappna av i en sån miljö med andra hundar är definitivt värt. Annars var det mycket kontaktövningar och att hålla sig till matte trots störning. Lite 'basic' övningar :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Minns inte om vi gick nån mer kurs där på det stället också…typ allmänlydnad. Annars när vi sen började på brukshundklubben så blev det lydnad med inriktning på tävlingslydnad. Efter det Agility nybörjar och fortsättning. (efter det träningsgrupp i agility) Vi har även gått språkkurs, Rallylydnad :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!