Presentation - Din hund
Är lite nyfiken på vad Ni har för hundar - så jag tänkte vi bara kunde skriva en kort presentation av våra hundar.
Har man fler än en, så skriver man självklart om båda/alla om man vill!
Så vad sägs om att vi svarar på dom här frågorna? :
Namn: Ras: Kön: Ålder: Hälsa: Kort om hunden:
Ska bli kul att läsa om era hundar. Glöm inte att bifoga en bild!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Då tar jag o börjar 
Namn: Atilas Xtra "Xoxie"
Ras: Schäfer
Kön: Kastrerad tik
Ålder: Snart 2 år
Hälsa: Känd mentalstatus, 1 på skott. Magsäcksopererad (fick magomvridning), en lycklig kastrat med lite känslig hud.
Kort om hunden: Xoxie är hunden som de flesta barnen drömmer om. Stor, genomsnäll, älskar att mysa, vill alltid vara tillags och gör vad som helst för en liten godbit.
Hon älskar allt och alla, stort som litet, man som kvinna, barn som vuxen. Hund som katt, valp som kanin - you name it och hon dränker dom i kärlek.
Namn: Robin Hood "Ruff"
Ras: Jack Russell Terrier
Kön: Hane
Ålder: Född på lucia 2010, i skrivande stund är han alltså 9veckor.
Hälsa: Frisk som en nötkärna hittills.
Kort om hunden: Vi håller fortfarande på att läta känna varandra. Men Ruff har allt och lite till som jag vill ha i en JRT och jag kunde inte hittat en härligare valp! Ser fram emot många roliga år med honom.
Namn: Simba (Nowabox Cuba)
Ras: Boxer
Kön: hane
Ålder: 4 månader
Hälsa: Det vet vi inte så mycket om än men risken är att han kommer att bli kryptorchid
Kort om hunden: Är verkligen Boxer till100%. Älskar alla och han blir så glad när man kommer hem. Ja även om jag bara varit borta 20 sekunder blir han överlycklig när jag är tillbaka. Är älskad och mycket efterlängtad, har väntat på att kunna skaffa en hund (specielt en boxer) i 14 år nu…. det är alltid något som gjort att vi inte kunnat det innan.
#2, Låter som en riktigt härlig grabb!
Va härligt också att du äntligen kunde skaffa hund. Vi ser fram emot mycket bilder och uppdateringar om hur det går för er! 
Namn: LPI LPII LPIII Andhämtningens NB Carl Gold "Ceasar"
Ras: Golden retriever
Kön: Krypt
Ålder: 7 år (född 20040124)
Hälsa: Så vitt jag vet är han frisk.
Kort om hunden: Han är en gladprick med en räv bakom båda öronen. Korvoman och gottegris. Älskar människor och leker hellre med dem än andra hundar, men trivs i andra hundars sällskap, så länge de inte är stöddiga eller skälliga. Är lugn och harmonisk inne och en riktigt energiknippe ute.
(Vill ha vår och där av bilden)
**MVH Cerrolyn
Namn: Lillan
Ras: Sankt bernhard, långhårig
Kön: Tik
Ålder: 3 år (född 071117)
Hälsa: Bra
Kort om hunden:
Trevlig, lättlärd tik :) Gillar att träna, busa, promenera, busa med katterna, mysa i sängen/soffan mm. Väldigt aktiv för att vara en sån tung ras. Har tränat lite lydnadsklass 1 (var ett tag sedan nu), lite Rallylydnad, spår mm :) Osäker på nya människor och ganska förarvek (alltid varit sedan valp).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7, Gud va fiiin! 
Vart kommer hon ifrån?
Namn: Mixy (busan)**
Ras: Schäfer, rottis, labbe och amstaff
Ålder: 10 månader
Hälsa:Frisk
Kort om hunden: lättast sättet att beskriva henne på är : hyper glad älskar människor oavsätt om hon har träffat dom tidigare eller inte. Hon älskar att pussas och väldigt gärna i ansiktet, som dock inte alla gillar .. framförallt inte hennes matte ( jag ) xD**
älskar att leka med allt
dock är hon jätte rädd för plåster :O.. antar att det är lukten som gör det
finns massor att skriva om henne :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Namn: South streems Amazing Dinozzo (Nozz)
Ras: Vit herdehund
Ålder: snart 2 år, 2009-06-03
Hälsa: Gdk MH, HD A och Ed ua. Är känslig för vissa foder.
Kort om hunden: Super snäll och mysig som älskar att gosa och leka är det bästa som finns. Dock inte så mycket arbetsmotor som jag skulle vilja ha. Men han är mitt allt ialfl.

Namn: Råvatj Alpha "Hicka"Ras: SchäferKön: Tik**
Ålder: 3 årHälsa:** MH, HD/ED AA/00, klåda, under utbildning för försvarsmakts hund.Kort om hunden: Väldigt "ful" i färgen, "norrbottens" blek, hängöron. Charmig och stabil i psyket, lättlärd, energisk, villig och uthållig.

Namn: Kvasers JudithRas: SchäferKön: Tik**
Ålder: 1,9 år.Hälsa:** MH, HD/ED AA/00
Kort om hunden: Väldigt dominant tik, går inte ihop med "utomstående" tikar eller hanar, hanar dock enklare än tikar. Energisk, lättlärd, villig att lära, just nu väldigt valpig i beteende. Lyssnar ej på vem som helst, knappt på min sambo. Visar tydligt vad hon tycker om och inte tycker om.

Namn: Newstory PlexRas: TervuerenKön: HaneÅlder: Blir 2 i maj**
Hälsa:** HD:A AD:0Kort om hunden: Plex är en av de snällaste hundar jag någonsin träffat. Han går ihop med nästan alla hundar och har ett väldigt fint "hundspråk". Han blir aldrig trött och kan i princip jobba hur länge som helst, om det är kul såklart. Han har stort spårintresse och är väldigt lättlärd och tycker lydnad är superkul. Vi har börjat en bevakningskurs och förhoppningsvis får jag och han utbilda oss till ekipage för hemvärnet.
#13 gud va fin!
#11 Hehe charmigt med schäfer med hängöron ;)
#11 Hehe charmigt med schäfer med hängöron ;)

#15 Haha ja det är inte så vanligt men det finns :) Och joo, hon är sååå charmig med öronen, kan ju säga att hon ser inte ett dugg farlig ut oavsett om hon skäller eller blir förbannad under skyddsövningar.
#17 Haha :) Stackarn:P hihi :) Jag älskar schäfer:)

Oj, oj!!! Jag har visst heeeeelt missat att svara i denna tråd, ska då göra det, hihi.
Men #17, hahahaha…. Sedan när är det öronen som gör att hunden ser farlig ut, i skyddet dessutom? De flesta skyddshundar har ju öronen bak vid träning så hennes hängöron lär ju inte visa sig så mkt… ;-)
Men varför ska (blir?) hon förresten bli förbannad i skyddet…?
Det är ju inte önskvärt…
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/

#19 HAHA Hickas öron lägger sig inte ens bakåt i skyddsövningarna. Dom liksom bara står rakt ut.
Förbannad kanske man inte ska skriva, valde väl fel ordval. Men hon inger inte ett så "seriöst" uttryck under övningarna utan hon hoppar mer runt och töntig som jag är vill jag ju att hon inte ska se ut som en mespropp :)
#19 bara för du har en lågtempad utställningsschäfer!

Namn: KORAD Tilabs Xanthoz aka NeroRas: SchäferKön: HaneÅlder: 4 år i MajHälsa: HD:B ED:UA, Diagnoserad med Atopisk DermatitKort om hunden: En härlig men hård och självständig kille som ger en händerna fulla.
Ingen lätt hund mao men för jäkla härlig att arbeta med när man väl hittar knapparna. Fantastisk på specialgrenarna, tränas i spår/rapport med sikte på tävling, hittills tävlad i lydnad. Utbildas också till FM hund.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/

Hahaha "airplane". x'D
Äh, skit samma hur hunden ser ut och hur folket/figgarna ser på henne.
Min hund hade gärna kunnat vara öronlös om den gjrode så att figgen fick bromsspår i kallingarna efter ett skyddspass med min hund. Det är ju det som räknas. ;-)

Plex, HAHHAHAHAHA ja, fyfan… ='(
Namn: OPD Hasta maniana Lesoto "Leia"Ras: American staffordshire terrierKön: tikÅlder: 2½ årHälsa: HD:C ED:2Kort om hunden: Leia är en import från polen, jag var fodervärd åt henen men fick sedan köpa loss henne. 8 månader var hon när hon kom till Sverige, galen och vild. Aug 2009 började Leia och jag på hundsportsgymnasiumet i forshaga. Sedan dess har vi bara sett framsteg i våran relation och träning. Just nu har vi tävlat officiellt i lydnad några gånger(med dåligt resultat), mina nerver sätter stopp för oss. Men nu till våren ska jag tygla mig och köra järnet. För Leia hon kan men inte jag. Vi har testat på många sporter tex: Agility, spår, sök, IPO, drag och massa mer. Hon är lite utav en allround Leia ;) Hon är alltid på till 100% och det är de vi vill ha :D Vi siktar mot ett LP1 och även starta i en dragtävling.
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Namn: Vild O Vågad´s Arizona "Zona"Ras: American staffordshire terrierKön: TikÅlder: 2½Hälsa: HD:B/C ED:0Kort om hunden: Har snart haft Zona i ett helt år, omplacerad ett antal gånger. Zona och jag håller fortfarande på att lära känna varandra. men nu har vi faktiskt börja få igång lydnaden, och vi har riktigt kul på planen. Drag är hennes starka sida, det är något hon gillar.
#25.
Menar du på allvar att du ska köra drag med din/dina hundar trots att dom har kassa höfter? :|

#27 Mamam min har haft en tik med D och mbl, hon kördes i drag som vanligt. Hon visade ingen smärta/hälta eller obehag vid att man stretchade och böjde. Visst kan det ju vara inviduellt från hund till hund, men veterinären ansåg att en omröntgen skulle vara på sin plats då veterinären tyckte det var fel röntgenresultat och att hon omöjligt kunde ha så kassa höfter.
Lider inte #25s hundar av det så kan hon ju köra på, men hon får då vara extremt vaksam. Speciellt när en av hundarna hade en tvåa på armbågen eftersom hunden bär ungefär 70% av kroppsvikten på fronten.
#26 Min hundar har inga problem med sina höfter, själva rasen har heller inte problem med HD fel. (det är absolut inviduellt också) Det är viktigt att tänka på att det har dåliga höfter och tänka på uppvärming /nedvarvning och stretchning. Men eftrsom mina hundar är välmusklade bak så håller det ihop höften och vi kan köra på. jag menar drag som dag inte Weight pull. Just nu kör vi barmark, linkörning. Cykel, inlines och löpning. Vintern är det skidor och släde. Om jag inte håller Leia musklad så kommer hennes muskler skata försvinna och då kan få problem med sina höfter.
#28 som du säger så har även Leia 20r på armbågar, det kom som en smäll i snasiktet på mig då Leia aldrig visat varken höfter eller armåbar att det finns prbolem eller gör ont. Hon är ju en livlig hund och följer med på allt och är en väldigt hoppig hund. Men jag kommer fortsätta som förut med drag, Agility och de hon gillar. Så länge hon gör det med glädje och självmant så kommer jag inte stoppa henne. Hon kanske får 3 grymt bra år till och har skoj ocj så, ist för att ligga på soffan och ha ont i flera år bara för att jag ska akta hennes armbågar.
Sist jag var hos veterinären så frågade om han kunde känna på både höft och armbågar. Höfterna var bra och han berömde att de var så musklade, och armbågarna var torra! :) Så hittils mår vi bra :) <3
Akej, då ber jagom ursäkt. Tänkte mest på WP med tanke på rasen, och att det är vanligt att köra sånt med dom.
Men du har helt rätt i det du säger, heller 3 kanon år.. Än 10 år som bara flyter förbi! :)
#31 tack för att du förstår :) Det är viktigt att fråga! :D Jag är alltid öppen om min hundträning.
Jag råkade skicka 2 st likadana inlägg, det finns ingen som skulle kunna ta bort 1 utav de?
Hih, såbra! :)
Tog bort din ena kommentar föresten :)
Namn: Zorro
Ras: Blandras (schäfer/labrador)
Ålder: 3 år (född okt -07)
Hälsa: God
Kort om hunden: Zorro är en omplaceringshund, jag är hans 4:e ägare (inkl. uppfödaren). En snäll och mysig kille med stor aptit på livet, men lite kräsen när det gäller mat. Han är lättlärd och lugn inomhus - ute stressar han lätt upp sig. Han behöver lära sig hur man umgås med andra hundar och vi tränar mycket kontakt ute. Vi har nyligen börjat med klickerträning. Zorro älskar att bada och åka bil, dammsugaren och kloklippning är mindre kul.

Namn: Krilles gimmie ''bentley''Ras: schäferKön: tikÅlder: 5 mån om 2 darHälsa: för ungKort om hunden: Ja min lilla Ben.. Hon är påhittig, PRATGLAD och mattekär
(metsadels.. ifall det inte finns nåot intressantare)
Endast känt varandr i 2 ½ vecka. Sååå..
Btw, ni med schäfrar. Är era pratglada?! Vissa säger att scäfrar har lätt till skall, medans andra säger att de oftast är stumma (?!)
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
Guuud vilken sötnos! Hon låter ju hur härlig som helst! Konstigt att hon fått flytta så mycket redan. Men det låter som bra att hon fått hamna hos dig till slut :)
#35, Supersöt är hon, lilla Bentley och hennes pappa "Idol" har jag träffat flera gånger, en ashärlig hund - det är även min daghunds morfar 
Ang pratglada Schäfrar. Xoxie har lätt till gnäll, men skäller väldigt sällan.. Det är nån form av blandning mellan gnäll och ylande som oftast kommer ifrån den fråken om hon nu låter 
Men jag har mer uppfattat Schäfrar som gnälliga hundar, mer än skälliga - men det är säkert väldigt individuellt 
Oj nu såg jag att jag blandade ihop :P
#36 ne, hon har inte flyttat mycket alls :P en färsking från uppf. ;)
#37 nee, gud va kul! Då e ju xox oxh ben släkt! XD
/Helena
tillägg- med daghund, du menar väl xox? XP haha blev lite osäker nu..
/Helena
Nää, min daghund är en annan Schäfer - som heter Snickarbo's Jazzie, som har Idol som morfar :)
Min Xoxie har helt andra linjer :b
jaha, där ser man. Kan säga att man blev lite besviken.. x)
/Helena
Haha, :) Tror jag iaf.. Du kan kolla om du orkar..
Gå in på Avelsdata o kolla o jämför stamtavlorna.. Atilas Xtra , heter Xoxie i stamtavlan :b

Hahah så jäkla söt alltså! =P
Ang din fråga, ja schäfern är känd för att vara "pip och gnäll". Vissa är bara pratglada till vardags, medans andra endast ljudar vid t ex arbete och vissa är helt tysta.
Det är väldigt individuellt men överlag så ja, de har lätt för att börja ljuda. =P
Min gamlin Iko är en sk skrik och pip (eller var det förr i sina yngre dagar, haha) medans Nero inte alls ljudar - boooooooortsett fårn när han är uppbunden, haha.
Så det är olika det där, men ljudande under arbete är oftast pga hög förväntan och/eller oro/frustration. =)
#44 hihi ja, hon gjorde endast den ''minen'' för at jag gjorde ett underligt ljud^^ annars är det jätte svårt att få en bra bild..
/Helena
Gips 7bast australian cattle dog Bilder på Gips & kompis Kilo finns på
Namn: Russellgårdens Jonah "Hugo"Ras: Jack russell terrierKön: HaneÅlder: Fyllde 2 år i Maj**
Hälsa:** Inga problem med hälsanKort om hunden: En riktig mammagris, älskar att arbeta, väldigt lättlärd, har svårt för vissa hundar, framförallt stora, ogillar framfusiga barn och personer som tydligt visar att dom är rädda.
#47 Som du skriver att din hund ogillar personer som visar att de är rädda, precis så är Chilli. Hon märker det direkt och blir osäker då.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#48 Mjo, grejen är att Hugo biter dom då 
#48 Det är ju mindre bra =/ För det mesta blir chilli bara väldigt osäker, men det har hänt att hon nyper i byxben/strumpor..
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Namn: Stand Strong Da Hot One "Jackson"Ras: American stafforshire terrierKön: HaneÅlder: 8 månaderHälsa: Inga problem än så länge, för ung för att röntgasKort om hunden: Jackson är en stor, kaxig kille, trots sin låga ålder så är han redan 52 cm hög och väger 30 kg. Ser fram emot att han ska växa klart så man kan börja jobba med honom på riktigt. Just nu sysslar vi med lydnad och lite spårning. Dessutom väntar vår andra utställning nu på lördag, då vi deltar i "Norrbottens Vackraste Hund 2011". På hans första utställning vid 6 månaders ålder vann han sin klass med mycket bra kritik. Han är en underbar kille med stor potential, trots sina lite för stora lurar ;) Han älskar alla.
Trots alla ilskna chihuahuas vi mött, vill han bara leka. Han vill alltid leka, och han står mig alltid till lags. Klok och snabblärd, trots sin lite halvdumma blick!
Namn: Dalorogårdens Lee-Smile "Smilla"Ras: Australian ShepherdKön: TikÅlder: 050307Hälsa: Känd MH, 3a på skott. Ev återkommande våteksem.Kort om hunden: Smilla är hunden med stort H. Finns inte en människa som inte tycker om henne, hon är genomsnäll och otroligt rolig att ha och göra med. Hon älskar att vara med och är en trogen kompis i alla väder. Extremt lättlärd och villig, lite dålig motor.
Hon är en hund of a lifetime, så otroligt speciell och unik.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Namn: Medingets ArachRas: Belgisk Vallhund TervuerenKön: Kastrerad haneÅlder: 060502Hälsa: Frisk som en nötkärna, extremt skotträddKort om hunden: Arach är en jättehärlig kille som verkligen är familjens clown. Man kan liksom inte låta bli att skratta åt honom. Han är genomsnäll mot allt och alla, och är så rolig att träna med! Man kan hålla på hur länge som helst och han tröttnar inte, han kör på med en viftande svans och lite glädjetjut. Hänger med på allt, vad det än är.
Och sen är han ju världens mysigaste nalle också, att ligga i knäet med huvudet på min axel och mysa i evigheter, det är nog det bästa han vet.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Namn: Spotify
Ras: Australian Shepherd
Ålder: 9 månader**
Hälsa:** Inga problem än, inte röntgat än. Kastrerad för ett tag sedan.Kort om hunden: Världens härligaste kille! (säger väl alla om sina hundar
) Riktig morsgris i alla fall och faktiskt ovanligt lugn och lätt att ha och göra med. Har aldrig varit några riktiga problem med något faktiskt utan han hänger mest med på det jag gör liksom. Har provat ett par hinder på Agility så när han blir tillräckligt stor så blir det nog att ta ett par kurser!
Namn: Noordhgårdens Indra (Indra)
Ålder: 6 Månader
Hälsa: Inte röntgad än, men just nu verkar hon felfri. Navelbrock dock…
**
Kort om hunden:** En träningsglad och fartfylld hund. Älskar att gosa och att leka. Har haft henne i 2 månader nu och det känns än så länge väldigt bra. Träningen blir bara bättre och bättre och hon är en underbar hund. Planerna med henne är lydnad, utställning och skydd.
Namn: Ozzi
Ras: Blandras - powder puff (93%) och pudel (7%)
Ålder: 4 år idag
Hälsa: Allergi mot kvalster och pollen, annars felfri.
Kort om hunden: En osäker men underbar hund som är min bästa vän! Han är en ríktig soffpotatis men kan ändå tända till och träna när han ska. Han har riktigt rolig humor och en bra personlighet :)

Namn: Skogsstugan Ekstra 'Lexi'
Ras: Schäfer (bruks)
Född: 11 maj 2011 ( 6 månader)
Hälsa: För ung
Kort om hunden: Lexi är min ögonsten! Hon är underbar på alla sätt och vis. Hon är väldigt självständig och utmanar både mitt tålamod och ödet! I träningen gör hon allt! Hon älskar det. Hon har en tydlig av/på knapp och kan lugnt koppla av inne! Hon har verkligen schäfergnället, hon gnäller/piper när hon blir uppspelt eller glad, något jag inte gillar. Planerna är Lydnad, Bruks och IPO

Namn: Tyra
Ras: Cocker Spaniel/Cavalier King Charles Spaniel
Född: 22 November 2007
Hälsa: Ej testat för något, men inget speciellt annars
Kort om hunden: Tyra är min första egna hund, en liten sak som gärna ligger under täcket och sover, men blir glad om hon får träna. En väääldigt mammig hund, hon vill vara med mig konstant. Vi kör lite allt möjligt, Agility, freestyle och lydnad :)

Namn: LpI Catoma's Kissed By Snowman (Pixie)Ras: Shetland sheepdogKön: TikÅlder: ca 2½ årHälsa: Hd A, Ed UA, patella UA, ögon UA (valp)Kort om hunden: Mentalbeskriven (1 på skott), debuterade i lydnad i början på sommaren. Har fått tre förstapris så hon har LpI. Är en pigg, trevlig arbetsvillig sheltie. Galen i mat och sticker gärna sin långa näsa i blöt ;)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Tillägg: Bloggar om livet med en aktiv sheltie på www.tokhund.se
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Namn: Nightrunner's Green Pearl "Lexie" Ras: Groenendael Kön: tik Ålder: 8 Hälsa: Fri röntgad runt om, kastrerad Kort om hunden: Min galen panna ;) Är mattes hund ut i tass spetsarna ;) Älskar att jobba med allt. Är uppflyttad till klass 2 i lydnad och Freestyle.
/Benita
Namn: Windcrest dancing on the moon "Luna"Ras: SheltieKön: tikÅlder: 1 årHälsa: Patella UAKort om hunden: En omplacerings hund som jag haft i 6 månader, en helt underbar liten tjej med tryck i. Jätte rolig att jobba med och tar gärna för sig i livet, älskar allt och alla =) Just nu tränas det vardags lydnad, lydnad, Agility och freestyle haha ja en del ;)
/Benita

tass
Namn: Roxie (Orkanens Razzia Roxette)**
Ras:** RottweilerKön: TikÅlder: 8 månaderHälsa: Frisk och pigg, inte testad för någotKort om hunden: Älskar att träna och har hur mycket energi som helst, enmanshund men har inget emot främlingar, hänt två "olyckor" då hon bitit folk, eftersom hon är väldigt beskyddande mot mig, mina kompisar kan t.ex. inte slå till mig på skoj, då blir hon genast väldigt spänd, men är väldigt trogen mot familjen och särskilt mot mig som tränar henne. :)
Namn: Romirs Just in time to see the sun "Silja"Ras: TervuerenKön: Tik**
Ålder:** Drygt 2½ år**
Hälsa:** Frisk, pigg, lite smal pga att hon är så kräsen. Hon har även brutit ett ben när hon var ca 1 år vilket jag misstänker kommer ge slitningsskador med åren.**
Kort om hunden:** Hon är en väldigt nervös liten tjej med väldigt dåligt självförtroende. Hon behöver mycket pepp och söker gärna skydd hos matte. Det bästa hon vet är att springa i skogen och hon är väldigt duktig på att spåra. Hon har en super-nos. ;) Hon är väldigt lättlärd, intresserad och tillgiven. Hon är väldigt fin i psyket även om hon är så nervös och lättstressad av sig. Man brukar ju säga att rädda hundar är farligast men hon har aldrig varit farlig i situationer där hon varit rädd eller haft ont så det är jag väldigt glad över.
Namn: Queensies James Bond aka Prins
**
Ras: Boxer**
**
Kön: Hane**
**
Ålder: Cirka 1,5 år**
**
Hälsa: HD A, ED 0, knä 0 o Frisk som en nötkärna**
**
Kort om hunden: Prins är som boxrar är mest, han älskar allt och det märks! Det bästa han vet är att springa och jaga, antingen sin boll eller en figurant. Figurant får han jaga minst en gång i veckan när vi tränar skydd. Förutom skydd så tränar vi spår och lydnad och till våren tänkte vi ge oss ut på tävlingsbanorna och göra debuten i LK 1 och appell spår.
**
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Namn: Future's Finish Flyer
Ras: Golden Retriever
Kön: Hane, Okastrerad
Ålder: 2½ år
Hälsa: Hittills i topphälsa
Kort om hunden:
Skrutt, ja han är en väldigt pigg, glad och livlig hund. Nästan för livlig. Väldigt framfusig och nästan lite hetsig vissa gånger. Lätt stressad men lika lätt lugnad igen. Oerhört lyhörd till vardags. Tycker det allra mesta är roligt. Vissa dagar älskar han rallylydnadsträningen andra dagar är det andra äventyr som lockar mer. ÄLSKAR att bära runt på saker och visa upp. Bara spatsera runt i huset, komma och sätta sig bredvid en och visa en att han har någonting riktigt fint med sig.
Min bästa vän i livet :)
Namn: Blue Alert's Opsis Kalopsis "Opsis"
Kön: Hane, okastrerad
Ålder: snart 19 mån, 09-02-12
Hälsa: Fri på både höfter och armbågar, haft infektion i klon men annars frisk som en nötkärna!
Kort om hunden: Kom till mig som en omplacering, som gjorde utfall mot både människor och hundar och som dessutom var väldigt understimulerad. Han är nu efter 3 månader mycket bättre, man får lite kontakt med honom under hundmöten, han har slutat göra utfall och skälla på mötande människor och har börjat bli mer normal. Han är världens största knähund och verkligen en mattegris.
-
Namn: Domestic Dark Dylan "Asko"
Ras: Storpudel
Ålder: 15 veckor (snart 4 månader)
Hälsa: -
Kort om hunden: Asko är hunden jag drömt om så fruktansvärt länge. Min egen grabb som jag kommer kunna jobba ordentligt med :) Redan nu visar han att han är otroligt snabblärd och han älskar att få jobba med både huvud och nos även fast det är bara väldigt små övningar hittills. Han är mjuk, följsam och lyhörd. Fungerar fint i alla miljöer, lite osäker i början men går snabbt över. Planerna för framtiden är främst lydnad, skulle vilja ta åtminstone LP1. ;) Blir mer och mer intresserad av Bruks också, särskilt spår, så vi får väl se var vi hamnar.
Namn: Tarriq's Dexa
Ras: Tysk Schäferhund
Ålder: 1år & 10 månader
Hälsa: HD A / ED UA (0)
Kort om hunden: Dexa är en härlig tjej, med en bra av-och-på-knapp. Vi har än så länge satt igång spåret, uppletande, skyddet och lydnaden.
Målet är uppflyttning till högre och elitklasserna i brukset med svenskskyddet i fokus. Hade aldrig kunnat få en bättre tränings och myskompis!
Namn: Gun Lake Island's Julia "Winnie"
Ras: Australian shepherd
Ålder: Född 2008
Hälsa: HD B/ED ua (0)/öga ua
Kort om hunden: Envis, matglad och sort föremålsintresse! Bott hos mig sedan augusti 2012.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Namn: Aros
Ras: Vit Schäfer
Kön: Hane, monorkid
Ålder: 1 år
Hälsa: Frisk som en nötkärna, dock "för ung" för röntgen
Kort om hunden: Dummare hund får man leta efter, extremt trög, men har ett hjärta av guld. Vill hellre vara en knähund än en arbetande hund. 😃
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Namn: Melwin
Ras: Bearded Collie
Kön: hane, kastrerad
Ålder: 5 år och 7 månader
Hälsa: Efter många "om och men", frisk som en nötkärna !
Kort om hunden: Har ett hjärta av guld. Många frågar om han går på lugnande för att han är så lugn ;P Många har också sagt "han måste vara världens snällaste hund", och ja, mattes guldklimp <3
Namn: BossRas: Chihuahua
Ålder: 4 månader
Hälsa: Frisk som en nötkärna (än så länge)
Kort om hunden: envis liten rackare ! Mycket energi och han går mig ofta på nerverna, men jag älskar honom ändå 😉 En riktig knähund. Lär sig otroligt fort !

har gått nästan 2 år sedan jag skrev senast, lillen har blivit stor och en till har kommit hit så gör om ;)
Namn: Skogsstugan Ekstra 'Lexi'
Ras: Tysk Schäferhund
Född: 11 maj 2011
Hälsa: HD: B/C AD: 0
Kort om hunden: Lexi är min skithund som är min första lydnad/bruks hund och vi har kämpat oss igenom mycket hinder på de här 2 åren. Vi tävlar i LK2 och ska starta appellen i vår. Vi kör på här hemma med mycket lydnad och spår. En härlig tjej att jobba med som älskar allt arbete man erbjuder. Vi satsar mot toppen jag och min pärla

Namn: Windedos Drop Cookie 'Drop'
Född: 5 Januari 2013
Hälsa: Öga: UA
Kort om hunden: Drop är ett riktigt matvrak som gör allt han kan för en liten matbit. Skitrolig hund att jobba med, positiv och sån jäkla vilja! Vi satsar på lydnad, Bruks och ev vallning!
Namn: Wille**
Ras: Jack russell terrier
Kön: Hane, kastrerad
Ålder: 7 år, född 12 April 2006
Hälsa: Epilepsi
Kort om hunden: **En snäll men rädd och osäker hund. Man måste veta vad man gör med honom, men när man lär känna honom är han toppen ❤️
Namn: Harry**
Ras: Jack russell terrier
Kön: Hane, kastrerad
Ålder: 5 år, född 9 April 2009
Hälsa: Inga större problem än så länge!Kort om hunden:** Väldigt osäker och är väldigt reserverad för andra hundar. För att gå ihop med andra måste den hunden vara väldigt säker. Men supersnäll mot människor!
Harry är valpen på bilden och Wille den stora 😍
Namn: Buffy**
Ras: Golden Retriever
Ålder: 6 år, född 27 April 2008
Hälsa: Bra!Kort om hunden:** Världens snällaste hund, gör inte en fluga förnäm. Hon har så här långt gått i hop med alla djur man har suttit ihop henne med, hundar, katter, råttor, you name it. Är en typisk liten kelgris. Min bonushund dock, men har varit med henne sen dag 1!
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Namn: Dexter Ras: schäfer Kön: hane, krypt Ålder: 4,5 år Hälsa: Haft en ledinflammation, två kurer antibiotika och den har inte kommit tillbaka sedan dess. Kort om hunden: landar alltid på fötterna. Ger 110% både påfritid och träning. Ett enormt hjärta för de som är inom familjen. Han är reserverad, och visar det genom skall. Hundaggressiv, vi jobbar fortfarande på det. Försöker hitta en lösning som fungerar för honom. Han är uthållig, kramgo, stark, rädd, glad. Han är så jäkla positiv. Denna hund… Som någon annan sa, "som endast en mor kan älska". Förslag på övningar på allt Tages tacksamt emot via pm.
Namn: Winsome Pack's Alabama Angel "Zuki"
Ålder: Snart 13 månader (f: 120730)
Hälsa: HD: A, ED: ua. (MH inbokat i september.)
Kort om hunden: Zuki är min första egna hund som var efterlängtad och älskad redan långt innan hon fanns. För oss var det kärlek vid första ögonkastet och jag vet inte hur jag klarade mig utan lillan innan hon fanns! Hon är en otroligt rolig hund att träna med, då hon alltid är pigg på allting och är väldigt nöjd så länge hon bara får lov att följa med mig. Hon älskar allt och alla, blir dock ibland liiite överdriver glad i vissa lägen, haha!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min tur… Namn: Akira Ras: Norsk älghund grå Kön: tik Ålder: 5 år Hälsa: hon fick ljumsk brock & opererades. Kort om hunden: Akira var jakt jakt champion, men intresset svalnade. Så nu försöker vi så gott de går me Agility & hoppar lite bana. Hennes rekord e 90 cm ( vet att man inte ska låta de hoppa så högt ) . Mys gris, älskar långa promenader ….
mvh Emma<3
Namn: Försvarsmaktens Gogo
Ålder: Snart två år (född: 20111007)
Hälsa: HD: B/C ED: 1/1
Kort om hunden: Ja, vad ska man säga? En ganska lat hund, som gärna spenderar en hel dag eller två i sängen. Men även hänger med ut på promenader och sen i skogen är det full fart som gäller. Sen kan hon inte riktigt slappna av med andra människor och är på och ska var överallt, lite nervig alltså. Skäller gärna om någon skräms och trädgårdstomtar (tillsammans med statylejon) är det läskigaste som finns. Fast nosen har hon med sig och det är troligtvis den vi kommer att lägga ner mest tid på då spår är det bästa hon vet (kanske näst efter pinnar då 😉)
Namn: charlie
Ras: schabrador
Ålder: 4
Hälsa: allt u.a.
Kort om hunden: Han är en tuff hund som säger i från om alkisar kommer för nära.. Även vissa män. Världens snällaste annars. Trots sin historia och 4 andra hem innan han var 2 år innan jag fick tag i honom.. Charlie älskar att busa och jaga boll är hans favorit. även att leta godis och mysa i sängen eller soffan.. Han avgudar mig<3 men ingen annan i familjen förutom min pojkvän..
spirit of godness spirits of light. protect us from all plight
Namn: Olivia
Ras: Rottweiler
Ålder: Blir 1 år den 27 November
Hälsa: Får för tillfället medicin mot uvi, höftröntgen osv är det snart dags att boka så det återstå att se. Förövrigt: Toppen!
Kort om hunden: En tjej som mer än gärna följer efter som en svans dit mamma går (jag), vill följa med överallt och är en riktig människo-älskare. Kan verka tuff på utsidan men är världens gosegris på insidan!
Tycker att båtar är väldigt intressanta ''föremål'' och är rädd för porslinshundar. Snarkar mest och högst i vår hela lilla familj, älskar allt som har med vatten att göra. Världens underbaraste unge helt enkelt och har en mamma som älskar henne mer än livet sig självt! ❤️😍