Brukshundraser iFokus

Brukshundraser

Etikettoff-topic
Läst 1739 ggr
[Bolten]
0

Rena vovvar

Det där med att vara ren och duscha har jag och Yippo väldigt olika åsikter om ;) Dock förlät han mig direkt jag tog fram bollen :) Frågan är väl i och för sig vem av oss som duschades mest :p 

Hur ofta tvättar ni era hundar och vad tycker de om det? =)

Luckysoul
1

Jag badar Lucas vid behov och han blir alltid emo av det. Han ser ut som en dränkt katt xD Jag blir ungefär lika blöt som Lucas xD

Majken!
1

Har schamponerat min två ggr hittills, plus otaliga gånger som hon simmat i sjön. Tycker hon luktar mer illa (och mycket mer hund) än någon av mina tidigare. Uäk.

vallhund
0

Schamponering vid behov, ca 1 - 2 ggr/år. Avsköljning av underrede o byxor svans då i då beroende på lera t ex.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Lathundarna
0

Sommartid badar han sig själv, som den sälhybrid han är (man får typ dra upp honom i luggen ur sjön/havet, och sen envisas f*nskapet med att kasta sig tillbaka i igen - "BAAA-DAAAHH!!"😃). Övrig tid om året är det bara när underrede ser ut som en krigszon pga väderlek, och ska det gnos rejält med schampo och grejer så är det enbart vid behov.

vallhund
1

Har din hund någonsin trillat ner i riktig gyttja, sån där stinkande sörja, eller rullat sig i människobajs?

Självbadande hundar är perfekt. Min förra BC vickade som apporterande vattenhund.

Lathundarna
0

#5 Människobajs, vildsvinsskit, grävlingspiss, spyor av oklar art, gyttja, you name it - han har säkert kanat runt i det. Mycket trevligt att dela bil hem med herrn sedan… 😃

brukshundar
0

Vid behov :)

Alltså när hon är riktigt lerig/smutsig, badat utomhus i hav/sjöar osv, men schamponerar inte så ofta alls. Är ju inte jättepoppis att bada hemma i badkaret direkt ;) Men nu står hon i alla fall stilla och gnyr inte längre som en stucken gris. Så det är väl positivt i alla fall. :P

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

Lilllens
1

Typ aldrig, och rottisen hatar det. Mopsen brukar sitta med mig i duschen, hon är inte så brydd. Så länge hon får vara med så är hon nöjd 😉

Jetaime
0

Zuki har duschat två gånger sen hon kom till mig, en gång när hon var valp (tycker det kan vara bra att vänja dom lite vid att duscha redan från början så det slipper bli värsta katastrofen sen när det väl gäller…) Sen en gång innan en utställning.

Pennybus
0

Vid behov, under den månad som har varit har det hänt 1 gång, och då stank han

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

vallhund
1

Tror ni träsktrollet behöver bada sen?

http://youtu.be/rAglHJG24Zg

Inte min hund