Annons:
Etikettbruks
Läst 1760 ggr
Subwoofer
2/5/19, 1:55 PM

Bruksschäfer kennelrekommendationer

Hej! 

Jag och min sambo har tänkt köpa schäfer för första gången efter att ha haft andra hundar en lång tid och det verkar som en trevlig ras. Har tidigare haft att göra med dem då en nära släkting har 2 renrasiga och 2 blandningar av schäfer/tervueren. Jag har tidigare haft vinthundar av olika slag, men även kontakt med både golden och tollare.

Det jag tänker mig är en bruksschäfer då jag vill träna spår, lydnad, skydd och kanske även freestyle med den, men vill även att den ska kunna fungera som sällskapshund utanför tränings/tävlingsbanan. Jag vill med andra ord ha en hund med gott psyke, men med arbetsvilja och kommer förmodligen satsa på bch om hunden håller för det, så den får gärna vara avlad för någon slags utställningsstandard också då jag har för mig att det fortfarande krävs ett cert där. Championat är dock inget måste, men bruksarbete vill jag absolut träna med den. 

Jag kommer mest använda mig av positiv förstärkning då jag anser att annan träning ofta kan vara effektiv, men även medföra mycket mer problematik.

Jag vill med andra ord höra hur ni andra schäferägare hittat era ögonstenar, och vilka kennlar ni rekommenderar! Vill dock att hundarna ska vara avlade etiskt och med någon slags sund tankegång, dvs. inte på några individer med HD, AD eller låg MH. 

Bomba mig med bra förslag, alla mottages tacksamt då schäferkennlar verkligen är en djungel! :)

Tack på förhand!

Annons:
Macncheese
2/5/20, 8:28 PM
#1

Gråmanns köpte vi ifrån, en fantastisk kennel om du söker efter en hund att arbeta med allt du säger. De är etiskt avlade, inga problem med höfter elr liknande. Dom föder upp och säljer hundar till militären, så du kommer få räkna med en skarp hund och därmed krävs vetskapen av hur du hanterar skarpheten också. Det kan vara svårt, men om du lyckas med det får du en väldigt trevlig familjehund!:D

vallhund
2/8/20, 2:26 PM
#2

Jag gillar hundar från Uxås samt Krokasmedens.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: