Annons:
Etiketterallmäntövrigt
Läst 2918 ggr
chaoscrime
2017-07-14 14:20

Heltidsjobb/rutiner?

Vad jobbar ni som har högt aktiva hundar med? Hur ser era dagsrytmer ut(jobb/fritidsaktivering m. hund)? 🤗

Feel my mind, read my body, touch my scars.

Annons:
Majken!
2017-07-14 15:22
#1

Jag jobbar heltid på kontor, min hund är hemma på dagarna. Hon rastas på morgonen och på lunchen, rastas när jag kommer hem från jobbet. Efter det är det hon som är i fokus, vi tränar emot tävling nästan varje dag. Minst en dag/vecka blir en vilodag, men i övrigt varvar vi fys, spår, lydnad, sök, uppletande friskt.

Jetaime
2017-07-15 11:49
#2

Jag jobbar för tillfället inte så mycket eftersom jag är sjukskriven på 50%, men tidigare när jag jobbat heltid eller nästan heltid så har det varit på jobb där jag kunnat ha med hunden (djurbutik, veterinärshop eller personlig assistent). När jag jobbade på ett annat jobb som personlig assistent/elevassistent kunde jag dock inte ha henne med så då lämnade jag av henne hos mina föräldrar påväg till jobb så fick hon vara där på dagarna… (men det var inte speciellt hållbart för henne eller mig..) Nu jobbar jag i en djurbutik där hon får lov att vara med :)

Vi kör mest aktiviter och träning på kvällar/eftermiddagar oavsett om jag jobbar eller inte :)

Frida B
2017-07-16 09:28
#3

Jag jobbar heltid på djursjukhus där jag kan ha med dobby. Mesta av fritiden går åt till hundträning :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

chaoscrime
2017-07-28 11:03
#4

Tack för svar alla! Är så sugen på skaffa brukshund och tävla i IPO samt Agility. Vet bara inte hur jag ska få ihop det med ett heltidsjobb..  Speciellt inte med en valp. Bästa vore ju om man kunde ta mammaledigt när man skaffat valp, hehe 😃

Feel my mind, read my body, touch my scars.

vallhund
2017-08-22 17:22
#5

#4 Se till att spara ihop semester o komp så du kan vara hemma i 7 - 8 veckor, spara gärna så du har kvar för "vård av sjuk hund"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

CayKantos
2017-08-24 09:35
#6

#5 komp?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Lurvi
2017-08-24 17:46
#7

#6 kan vara övertid som man kan ta ut i ledighet om jag inte misstar mig. :)

Tokryck
2017-09-12 12:49
#8

Ja komp eller flextid är övertid man kan ta ut i ledighet. Jag jobbar visserligen inte heltid utan 80. Men har i stället barn så tiden som är över går ju till henne i stället. Promenad morgon (eventuellt med uppletande eller lydnadspass) och eftermiddag (och kväll) blir det här, vi flexar så den ena börjar senare och den andra tidigare så dagarna blir inte så långa. Sen blir det aktivering på kvällstid med antingen lydnad eller uppletande. Spår de dagar det finns tid och ljus för liggtid. Annars blir det helgaktivitet. På helgerna blir det långturer eftersom vi familjen är naturmänniskor. En hund är mer en del i allt än något man ska hitta tid för hos oss. Icke att glömma vilodag då det endast blir kortrundor och vila. Kan vara skönt att ha för både fyrbent och tvåbent. Är dessutom väldigt viktigt för fyrbent :) .

Låter som om jag tränar varje kväll (eller tränade då eftersom jag är utan hund nu) och så är det inte. Ibland blev det två stora pass per vecka och tre små, ibland bara några små på en vecka. Beror på omständigheterna i livet.

Upp till toppen
Annons: