- Så om någon fortfarande går in här kan man väll berätta om sig själv?
24 år, studerar till hundinstruktör, nyligen fått jobb på hundcenter. Har Aspergers och ADD samt mild OCD. Hundar är mitt största intresse, men jag älskar även att rita, sjunga, skriva, fota, spela datorspel, påta i trädgården och baka. Jag är en kreativ och öppen människa med snabbt till och från känslor. Jag är en s.k utåtriktad introvert; jag älskar att umgås med människor, men det tar musten ur mig och jag måste ha ensamtid för att ladda batterierna.
Mina vänner skulle nog beskriva mig som en känslosam clown med hjärtat på rätt ställe.
Tinja, Australian Shepherd, 20 månader. Min första tävlingshund och en helt underbar tös. Det finns ingen gosigare hund och hon älskar träning i alla dess former. En väldigt rolig och intelligent liten räv som har all kapacitet i världen att nå långt
Hon charmar alla hon träffar.
Benji, Labrador Retriever, 6 år. Familjens hund, han bor hos mig under dagarna för att han ska slippa vara ensam. En riktig clown, inte alls speciellt lättränad, självständig, impulsiv och har snabbt till stress. Min läromästare. Han lärde mig att vara konsekvent, lugn och tålmodig i hundträning.
- Om man tränar eller tävlar i någonting?
Jag tränar massvis, det är mitt intresse. Just nu tävlar Tinja och jag i Lydnad och Rallylydnad, men nästa år ska vi även debutera i Agility. I framtiden kommer vi tävla bruks om allt går vägen.
Nästa år ska vi förhoppningsvis få börja valla!
- Vad ens mål och visioner är?
Jag vill tävla och komma så långt det bara går, helst inom bruks, agility och lydnad. Drömmen inom agility är att kvala till SM, och sen till Crufts. Jag ska även starta kennel.
- Vad ens nästa hund ska vara?
Nästa hund ska vara en till Australian Shepherd. Jag letar efter en obekymrad, nyfiken, lekfull och lättmotiverad arbetsmyra. En till tävlingshund och framtida avelstik. Helst en riktigt mörkbrun, med blå ögon 
- Vad ens framtida hund ska pyssla med? Träna eller tävla nå speciellt?
Tävla i agility, lydnad, bruks med sök och eventuellt freestyle? Men bruks och agility är viktigast.
Och köra vallning, om anlag finns.
- Ens framtidsplaner inom hundvärlden?
Jag vill ha en kennel som folk känner till att "ah, Arrowtails, därifrån kommer det bra hundar!" Jag vill ha en kennel som är ett självklart val för de som vill ha en tävlingshund, oavsett om det gäller freestyle eller bruks. Jag vill vara en bra förebild för andra hundägare/tränare och göra mig ett namn inom tävlingsvärlden.
Det är kanske bara drömmar alltihop. Men jag kommer kämpa för att förverkliga dem!