Annons:
Etikettraser
Läst 2019 ggr
Yasmine_
10/15/16, 5:54 PM

Rasinformation HH ?

Hej!
Tänkte se här om det är någon eller några som har en hollandse herdershond ?
Som kanske skulle kunna berätta lite om hur dem är, i temperament, att träna, har dem den här will to please? ja men lite allmänt och så!

Är inne på att eventuellt skaffa en HH som hund nr 2 när min Hoffe börjar komma upp till åren (han är bara 3 än så länge) och om jag inte skaffar en hoffe till så tror jag det lutar åt en HH, men vill gärna veta lite mer om rasen! 

Så ni som har får jätte gärna skriva hur dem är som hund och så :D vore jätte snällt  av er! 
(Är fullt medveten om att det är en brukshund och att den kommer kräva aktivering i alla slags former! har ju redan en brukshund) 
Just nu kör jag lydnad, Rally och spår med min Hovawart. 
och det är väl det som jag kommer köra med nästa hund också!

Annons:
Tokryck
10/20/16, 8:24 AM
#1

Spontant så tror jag inte att en seriös HH-uppfödare skulle sälja en HH till en som inte vill hålla på med skydds eller liknande. I alla fall Bruks rakt i genom och lydnad kanske. Men jag kan ha fel ;) . 

Jag har ingen HH men upplever de som ganska lika malle. Väldigt mycket hund med andra ord.

Hoppas du får ett bra svar från någon som har HH.

belliiboii
10/20/16, 2:45 PM
#2

Jag och några vänner diskuterade detta häromdagen och fick då denna kennel (http://brindle.cybersite.se) länkad till mig, kanske går att prata med uppfödaren och ställa frågor om hur HH är osv!

Yasmine_
10/20/16, 4:59 PM
#3

#1 med spår menar jag ju Bruks, Ja det hoppas jag med :)

Caarla
11/3/16, 9:34 PM
#4

Finns jätte många HH Facebook grupper som kan hjälpa dig där.

Underbara hundar men mycket hund…

Känner 5 hh och dom varit sociala men väldig trogna med sina förare och älskar att jobba, inte så långt ifrån mallen.

Gäller bara att rama in dom och ger dom stimulering som den kräver…

Lycka till med valet och hoppas det går bra för dig sen med den framtida valpen! :)

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: