Annons:
Etikettköpa-hund
Läst 1934 ggr
Krimalin04
10/1/16, 9:31 PM

Vilken hundras passar mig?

Hej. Jag är en tjej som är 12 år. Och jag undrar vilken hundras som passar mig bäst?
Jag vill gärna ha en modig och stark och stor hund lite som en vakthund, som man kan vara trygg med när man är ute och går på kvällarna.
Jag börjar skolan 8 och slutar 14:00. Men vissa dagar kan den vara hos en hundvakt.

Annons:
JoannaLi
10/1/16, 9:34 PM
#1

Om vi vänder på det (från vad hunden kan ge dig); 

Vad kan du ge hunden?

Honestyisdead
10/1/16, 9:35 PM
#2

Synd att du inte svarade på frågorna du fick inne på hundar.

Du måste som sagt tänka på vad du kan erbjuda en hund. Vad kommer du ge den i form av mental träning? Vilken typ av motion? Vet du att det blir dina föräldrar som kommer ha ansvaret? Vill dom ha hund?

Du kommer ha mycket skola framför dig så jag tror inte du ska ha någon brukshund. Kolla på ras grupp 9 istället. Men som sagt. Du måste tänka längre än att du vill ta vakthund.

Krimalin04
10/2/16, 8:06 AM
#3

#1 #2    Jag vill träna agillity med den och lite spårning, joggning, och baseboll

JoannaLi
10/2/16, 8:42 AM
#4

#3 Jag skulle rekommendera t.ex. en pudel. Peppiga hundar som följer med på det du vill göra - mycket hund i liten kropp. 

Annars sheltie, papillon, kromfohrländer eller dylikt :)

Honestyisdead
10/2/16, 11:34 AM
#5

#3 Tror som sagt du ska kolla på sällskapsraser i grupp 9 och glömma bruksraser.

Läs på om olika raser i grupp 9 och tänk efter noga om ni kan ge en hund det den behöver. För du kommer inte ha mycket tid över utöver skolan. Så kommer dina föräldrar ta hand om den?

Krimalin04
10/3/16, 9:42 PM
#6

#4 Tack för svar
#5 Inte varje dag. Men de kommer självklart ha ansvaret men 5/7 dagar kommer jag ta hand om den

Annons:
Frida B
10/16/16, 8:58 PM
#7

Kan inte tänka mig ngn brukshund som skulle kunna passa. Kolla rasgrupp 9, eller kanske Eurasier?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: