Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 2024 ggr
klarakarolina
9/29/16, 12:50 PM

Motivation

Hallå på er, jag behöver hjälp.

Cash är understimulerad och jag har så svårt att motivera mig själv till att träna honom.

Är mitt uppe i en flytt och superstressad över det, hela helgerna spenderar jag med att hjälpa min kille renovera ett hus. Jag måste ta tid till mig att träna honom men jag har sååå svårt att motivera mig. Vi är anmälda till en spårkurs men har ni några tips på hur jag ska motivera mig själv? :( Vill inte att han ska bli stressad pga understimulans.

Annons:
Majken!
9/29/16, 1:16 PM
#1

Det är dessa situationer som jag har uppletande till! Trampa upp en ruta, göm en pryl, låt hunden leta några ggr, klart! Klart bästa stress-jag hinner egentligen inte-aktiveringen. Gjort på 10 minuter!

Tokryck
10/4/16, 8:47 AM
#2

Ja uppletande är guld! Jag tränade min hund att leta där jag gått. Kunde bara släppa en någon gång på promenaden och så fick han springa tillbaka och leta.

CayKantos
10/5/16, 8:01 AM
#3

#2 åhhh vad smart! Typ "tappar" något får han gå och leta upp det? Jag hade tänkt att träna typ ngt liknande men detdär var ju jättesmart! Kanske kan mixar ihop dom två på nått sätt :D Hur tränade du in det?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Tokryck
10/5/16, 10:39 AM
#4

Japp, jag tappade jämt och ständigt. Ibland hoppade den ut i diket (om det var lite vind) också. Busigt värre ;)

Frida B
10/18/16, 8:22 AM
#5

Tokryck: undrar också hur du tränat in det :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Tokryck
10/19/16, 8:00 AM
#6

Förlåt #3 och #5 jag missade er fråga!

Sting hade från start hjälp av min andra hund som kunde det, men jag gjorde det ju ändå enklare för honom.

Jag lärde in en signal som betydde att jag hade tappat något och att han på mitt kommando skulle springa tillbaka. För mig var det ett "jag har tappat" samtidigt som jag visade händerna. Han gjorde sig då direkt beredd att rädda mig och hitta det jag tappat ;) . 

Det är ju bra om det finns ett intresse av att leta. Jag la en leksak några meter bakom där jag hade gått och vände mig om och sa signalen samtidigt som jag tittade på marken. Hans reaktion var då att kolla vad det var jag tittade efter. När han hittade var det belöning delux med kamp och att jaga godis (hans bästa belöning var att få hoppa - säkert, efter godisbitar). Sen utvecklade vi det till att jag gick längre och längre efter att jag hade tappat och att leksakerna blev mer lika underlaget eller att de lades i gräset vid sidan av stigen. Jag började säga leta när jag såg att han började leta och när kommandot var befäst så kunde jag mer skicka honom. Alltid signalen först och sen kommandot för att leta.

Annons:
Frida B
10/19/16, 9:07 AM
#7

#6 tack! Vill nämligen lära Dobby detta, ifall man skulle tappa ngt i skogen. Gillar att lära hundarna saker man kan använda i vardagen :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Tokryck
10/19/16, 11:13 AM
#8

#7 Ja väldigt bra med sånt som kan användas i vardagen :)

Upp till toppen
Annons: