Etiketterallmäntövrigt
2016-08-25 19:48

Testa på sök utan hund

Hej!

Har skrivit på annat forum att jag håller på att välja ras för min första hund (nåja, familjen har haft hund, men min första hund).

Jag har fått upp ögonen för spår. Jag som är träningsglad och trivs bäst i skogen ser inte vad som skulle matcha mig mer.

Till saken: hur går jag tillväga om jag vill börja bli varm i kläderna i den svängen trots att jag ännu inte skaffat min hund?

Jag bor i Lund, kan ta mig dit kollektivtrafiken bär mig. Jag är 20, om det har någon betydelse. Har inte kommit i kontakt med någon brukssport irl förr, men länge läst om det och fascinerats.

2016-08-25 21:20

Vad kul att du lockas av bruksgrenar! Jag tycker du ska leta resa på de brukshundklubbar som finns i din närhet på fb och skriva ett inlägg där du förklarar att du vill följa med och se träningar i skogen. Sök och spår är två olika grenar, men det kommer du kunna se och lära!