Etikettannonstorget
Carro-1232
2016-06-12 14:56

Dobermann mix

Jag har en tjej på snart två år nästa månad och jag fick henne som livrädd och helt förstörd vägde 19 kg och ska väga upp mot 40-50kg. Hon väger nu 26 kg. hon var misshandlad. Jag har nu hjälp henne att inte vara rädd men hon är skygg. Jag undrar om det finns någon dör ute som kan om Dobermann och vad det krävs som vill köpa henne då min tid inte räcker till. Hon är Dobermann/ borzoi. Men mycket Dobermann. hon är supersnabb så springa lös eller i hund gård någon gång i veckan är krav. Man ska veta vad brukshundar kräver. Hon har potential att bli bra vakt hund eller oxå spår hund men familje hund skulle vara bäst. Trädgård eller skog att va lös i är det bästa som finns! Hon vill komma till någon som har tid och pengar. Någon som vet vad det innebär med raserna och det hon gått igenom. Någon som inte har barn och om barn finns så är det 10+ ålder. Det är inte så hon är aggressiv eller dum mot barn men hon är lite rädd för bebisar och när dem rör sig. Någon som hjärna läst hund psykologi Och beteenden. Man får ha henne på prov i en vecka eller mindre först. Jag vill ha 8000kr för henne då hon har sån potential. Sänker inte priset för om du inte har råd med det har du nog inte råd med maten och det de krävs för att ha hund. Hennes saker följer med. Hon har ett öra upp och ett öra ner. Är som en medium hund men är en stor hund hon är påväg uppåt i vikten.

vallhund
2016-06-12 15:14

Du får nog leta nytt hem bland hundbekantingar/kontakter. Jag känner ingen (av ganska många hundfolk) som skulle ta emot den hunden till det priset, oavsett om man skulle råka vara miljonär.

Vem betalar för att skaffa sig projekt/problem? Har du inte tid så får du ta ditt ansvar o avliva hunden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Fisherling
2016-06-12 20:19

Tyvärr lär du inte hitta något hem här, bruksmänniskor vill ju oftast kunna tävla med sina hundar, därför köper de enbart reggade, renrasiga hundar.

Och priset du kräver är på tok för högt för en blandras med såna problem..

AkashaWingates
2016-06-13 11:20

Som dobermannägare blir jag mörkrädd av mixen och jag tror som övriga att du kommer få svårt att hitta lämplig ägare till den.

Tveksamt att hon ska väga 40-50kg, det finns det inga dobermanntikar som gör - och det brukar inte borzoi tikar heller göra.

jenmjao
2016-06-13 14:15

Jag köpte min blandras (schäfer labrador) som valp för 2500, hon skulle kostat 4500 men jag fick henne billigare (för hon "tyckte om mig"). Hon var alltså valp och ingen problemhund, priset du kräver är för högt för en hund som inte är valp och som är problemhund och på det blandras, Det finns många seriösa människor som tar emot hundar gratis och sedan betalar ALLT för dom. Bara för man inte vill lägga 8000 på inköp av en blandras betyder det INTE att man INTE har råd att göra det, folk kan ha råd men kanske vilja lägga 8.000 på en veterinärskoll på hunden eftersom det var en problemhund (så den inte har ont fysiskt), Samt saker, mat och mycket mer.

2016-06-15 11:06

Håller med övriga om att priset är på tok för högt för hunden då den både är omplacering och blandras.
Hoppas du hittar ett bra hem till henne!

vallhund
2016-06-15 13:59

För att inte tala om attityden…….

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Flingan93]
2016-06-29 08:43

Jag skulle inte ens tagit den hunden gratis eftersom det är en blandras med massa problem. Hade det varit en renrasig med potential för tävling skulle du nog kunna ta det priset.  Antingen får du ge bort/sälja hunden väldigt billigt till någon som vill ha den och kan jobba med den eller så får du avliva, 8000kr för en sådan hund är en helt bisarr summa.

Joyous
2016-07-11 16:57

Potential för vad? Bli en trevlig och fungerande hund? Du kan hitta hundar som redan ÄR trevliga och välfungerade till ett betydligt lägre pris. Hundar med den här problematiken är oerhört krävande. Det tar mycket på ägaren i både tid och energi. Hittar du en seriös, kunnig människa med erfarenhet så bör du vara tacksam om personen orkar ta sig an hunden, inte kräva den på massor av pengar.

Förövrigt jättetråkigt att hunden fått en sån tråkig start i livet. Synd också att hon inte får stanna i sitt nya hem utan nu måste flytta igen.  Har du funderat på avlivning? Tänker på att blandningen i sig antagligen kräver en hel del och med den problematiken/bakgrunden. Det är ditt ansvar att se till att hunden inte behöver lida och hamna i omplaceringskarusellen.