Annons:
Etiketterallmäntövrigt
Läst 1945 ggr
Äppelsnäckan
2016-05-27 16:21

Brukshundras när man studerar (högskola)

En liten koll på era åsikter och erfarenheter. Jag tänker att det kan vara rätt kämpigt, vad tänker ni?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
thea_thea
2016-05-28 08:47
#1

Det beror nog mycket på hur en är som person. Är en mycket aktiv och orkar med det eller behöver en mycket vila och har mycket plugg. 

Jag skulle nog säga att det troligtvis blir för jobbigt, men att det går.

ipopuma
2016-05-28 16:04
#2

Beror också på vad du ska studera. Känner en som sa att ha valpar under universitetstuden var ett superval för då hade hon mycket tid! Men har hört någon annan som har studerat någon annan linje hade jättemkt letionstid varje dag.

Äppelsnäckan
2016-05-28 21:07
#3

Funderingen står på juridik. Har dock inte koll på hur mycket tid man pluggar hemma och hur mycket man är på plats så att säga. Någon som vet?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Joyous
2016-05-30 03:56
#4

Jag tycker även att det beror på tidigare hunderfarenheter. En person som redan har stor vana av att leva med hund får det antagligen lättare. Då vet man oftast vad det handlar om, vad man själv orkar med och att intresset finns där. Har du aldrig haft hund tidigare kan det vara dumt att skaffa en precis vid en stor förändring så som studier eller arbete. Bättre då att du först börjar dina studier och känner efter, hur mycket tid tar det och hur mycket orkar du när alla måsten är gjorda?

Tokryck
2016-05-30 11:29
#5

#3 det beror på var du läser tror jag. 

Vi hade mycket tid som vi läste själva i vissa kurser, andra kurser hade vi heldag och sen tillbaka för att plugga på kvällen. Ingen tid för valp och vissa veckor fick min mamma ta min hund.

ipopuma
2016-05-30 17:31
#6

#5 vad läste du för ngt?

Annons:
Boltens
2016-05-30 18:09
#7

Jag jobbar just nu mest men kommer till hösten börja plugga heltid på distans och känner inte alls att något av det kommer krocka speciellt mycket med hundarna :)

                                                                                                                                                                                         

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

Tokryck
2016-06-07 06:42
#8

#6 Jag läste till biolog.

ipopuma
2016-06-08 16:29
#9

#8 förlåt för trådkapare men är det något du kan få jobb som idag? Och olika inriktningar och allt? är själv väldigt intresserad att läsa till det så har 1000 frågor

Tokryck
2016-06-10 08:07
#10

#9 Jag har jobb ;) . Främst är det ju på konsultfirmor, länsstyrelse, Skogsstyrelsen eller kommun du kan få jobb. Har du krav på fältarbete så minskar utbudet och är du nischad till exempel helt på vatten eller på land så minskar det ju ytterligare. Jag  hade tur och hoppade in som extrahjälp och fick stanna den vägen. Om jag sa att det finns många jobb så ljuger jag, men det finns. Du får gärna PM:a de 1000 frågorna så kan jag försöka svara ;) .

ipopuma
2016-06-18 01:22
#11

#10 tack så hemskt mycket då ska jag lägga ett pm med mina 1000 frågor när min tid bestämmer sig att jag har en timmes paus ;)

Upp till toppen
Annons: