Etiketterträninginlärning
Läst 1905 ggr
5/18/16, 10:53 AM

Blir du nervös på tävling?

Jag har en vän som tillsammans med en annan har företaget Apport hundskola. De driver även en podd. Ofta är det för mig saker som jag redan kan men denna gång handlade om tävlingsnervositet och hur man kan förbereda sig och tänka vid tävlingar. Jättebra podavsnitt för mig som tävlar/vill tävla. De har en gäst med som även det är en vän till mig. Hon blev fyra på förra årets lydnads-sm. Hon är grym!

Poddavsnittet.

frejaspluto
5/18/16, 11:02 AM

Det beror på hur stor tävlingen är och vad det är för slags tävling. Om det är mkt folk då kan jag vara det men om det känns mer normalfolkmängd för mig då står magen still, känns mer bättre.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

5/18/16, 12:34 PM

Det låter som jag gör reklam men det var inte det jag var ute efter. Man kan tydligen inte redigera inlägg.

Jag ville helt enkelt ge ett tips till er som, oavsett om ni tävlar högt eller i de första klasserna, kanske blir nervösa :) .

frejaspluto
5/18/16, 7:20 PM

Gulligt tänkt! För mig är det nog vad det är för slags tävling, hur mkt press man känner i luften… Folkmängden gör mkt,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Jetaime
5/18/16, 10:03 PM

Jag blir alltid nervös oavsett om det är en klubbtävling eller en stor tävling. Men mest framförallt för att jag har så SJUKT HÖRA KRAV på mig själv, och blir helt knäckt om JAG misslyckas. Så det kan nog oftare bero på hur jag mår än hur stor tävlingen än. (tävlar framförallt agility)

5/19/16, 6:41 AM

#4 alltså borde du lyssna på detta för att få lite verktyg för att kanske minska på denna känsla :)

ipopuma
5/22/16, 1:36 PM

Hahahaha brukar känna mitt hjärta dunka på platsen XD

5/22/16, 8:50 PM
5/22/16, 10:10 PM

Jag blir nervös bara av träning…

5/23/16, 6:56 AM

#8 Lyssna på podden ;) .

Det kan jag också vara, om det är på klubben och jag vet att någon kanske kan titta. Men mycket för att jag vet hur snacket kan gå, gillar inte sånt.

Frida B
5/29/16, 10:27 AM

Följer den podden flitigt, men detta är favoritavsnittet! Så bra!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Caarla
7/8/16, 11:58 AM

Blir nervös innan precis när man har anlänt på tävlingsplatsen… Men när jag väl hämtat hunden så slår allting ut… Fokusera bara på hunden och tänker på "nu ska vi ha kul!" Fast någon gång blivit små tjurig när en tävling gick sådär bra på andra som störde oss under natten men har kommit över det och tänkt att detta ger oss mer kraft till nästa gång… Inne på plan så är jag faktiskt rätt lugn annars.

// Carla & dogpacken