Annons:
Etikettavel
Läst 1825 ggr
thea_thea
4/19/16, 9:19 AM

Skulle din hund passa i avel?

Tror du att din hund skulle passa i avel?

Annons:
thea_thea
4/19/16, 9:20 AM
#1

Min skulle inte passa i avel, en mentalt ostabil blandras har inget att bidra till hundvärlden😃

Majken!
4/19/16, 10:25 AM
#2

Svårt att säga efter knappa sju månader, men visar hon sig vara frisk så finns nog få hinder för att hon inte skulle kunna gå i avel. Det baserar jag på hennes linjer, vilka typer av hundar tiken lämnat tidigare samt hur jag redan nu upplever min hund mentalt.

JoannaLi
4/19/16, 12:04 PM
#3

Mjäh. Som individ i sig - tja, varför inte. En enormt stabil och trevlig hund, med fantastiskt miljösinne, underbar stadga, mycket skalle som är underbar att träna med. Jobbar hårt och villigt, lätt att motivera. Ger aldrig upp. 

Så, som sporthund så tror jag faktiskt att han skulle kunna bidra en del. 

Men… Han kommer från fulavel AB, man vet inte riktigt vilka linjer han kommer ifrån, hans syskon blev inte riktigt bra i kvalitén, det är lite tjall med hans kropp.

Så nej. Han kommer aldrig att gå i avel.

Flubben
4/19/16, 2:14 PM
#4

Nej, hon är en trevlig individ men bidrar inte med något speciellt till schäferaveln. Sen är hon kastrerad så det skulle inte gå ändå haha

ipopuma
4/19/16, 3:15 PM
#5

Ja mina två har bidragit till deras ras och tkr att de bidrar till aveln på ett bra sätt.

Den lilla nej då hon har ett grovt överbett

Ambrose
4/19/16, 3:19 PM
#6

Jag tycker att det är jättesvårt att veta. Rent fysiskt och psykiskt så är hon väldigt fin för sin ras. HD A ED ua, och hennes mamma har lämnat 100% A höfter. Mentalt så har hon inga kvarstående rädslor, ingen aggressivitet, samt väldigt social och bra lekintresse och gripande.

Utseendemässigt så får hon nog tyvärr inget Excellent eftersom hon är för tunn, men det kan ju ha med mycket träning + lagom mängd kost att göra. Skinn, ben och muskler.

Sedan så är det ju så att det föds väldigt många Rottweilers varje år, så för att avla på en Rottweiler så tycker jag att den ska ha det där lilla extra i form av fina tävlingsmeriter. Vårat mål är IPO3, och det finns bara en handfull tikar på den nivån i Sverige. Så vem vet?

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Turast
4/19/16, 3:57 PM
#7

collien - nej

aussien - ingen aning, hon är bara 11 månader än

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
4/19/16, 4:39 PM
#8

Om Benji inte var kastrerad så kanske han hade varit lämplig. Men eftersom han kastrerades så tidigt så har han aldrig mognat och växte himlans mycket på höjden. Dessutom har han ett felvänt öra. Världens snällaste, men inget avelsmaterial :P Ståtlig hund, ful Labrador.

Tinja har jag stora förhoppningar om. Om hennes höfter och armbågar är bra får jag veta om några månader, och MH't är ett tag efter det. Men hur hon är nu tycker jag är väldigt lovande. Hon är intelligent, ambitiös, följsam, samarbetsvillig, kan jobba och lösa problem självständigt, är reserverad mot främlingar tills man ber henne att hälsa, då är hon hur social och glad som helst. Älskar alla hon känner, går bra med djur av alla storlekar, noll jakt, finns en väldigt lång lista på goda egenskaper.

 Dessutom har hennes negativa grejer (gruffa på ljud utifrån, vara känslig för att folk passerar för nära baken eller om det skramlar vid baken) minskat något otroligt bara de senaste två månaderna! Nu kan en joggare springa förbi precis bakom henne och hon vippar inte ens på öronen, och ljud utifrån är bara gruff-värdigt om det är mitt i natten.

Så jag hoppas ✨

Jetaime
4/19/16, 9:00 PM
#9

Ja, det tycker jag. Men eftersom jag inte har någon möjlighet själv att ta någon kull så kommer med största sannolik heller aldrig bli någon, vilket är synd. 🙂

Boltens
4/24/16, 11:50 PM
#10

Ja om han visar sig ha något att bidra med som sport och tävlingshund så skulle han passa till det.

                                                                                                                                                                                         

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

AkashaWingates
4/25/16, 1:02 AM
#11

Stamtavlemässigt absolut, sen får vi se med mognad och om han  klarar hälsotester, MH,Korning och om vi kommer ut på tävlingsplan..

LinaFel
4/25/16, 3:01 AM
#12

Ja det tycker jag, dock har jag inte några planer på att avla på henne.

Upp till toppen
Annons: