Etiketterhälsasjukdomarskötsel
2016-02-20 15:37

Saknad?

Hej!

Jag har en 3årig hoffe kille som nu dem senaste dagarna varit extremt pipig och gnällig.

I onsdags så fick vi sorgligt nog låta våran 16åriga blansrastik somna in, och efter det har han blivit pipig och gnällig, Jag vet att hundar kan bli ledsna och bli lite dämpade efter deras kompis gått bort men hur pipiga/gnälliga kan dem bli?

Var på klubben idag och skulle träna, och han började pipa lite då, men sen tystnar han vet att  han brukar vara lite pipig när vi kommer till klubben och ska börja träna, men sen när man kommer hem och slappar lite så kan han börja gnälla lite.

Kan det vara för att han känner sig ensam och saknar henne eller vad tror ni?

(Han är inte sjuk eller så, frisk som en nöt är han)

VildaVittra
2016-02-20 16:01

Vissa hundar trivs inte som ensamhundar, för de hänger upp sin trygghet på den andra hunden, huskys är exempelvis kända för att de behöver fyrbenta flockmedlemmar och det går inte att vänta ut det heller.

Det går inte att svara på hur det är med just din hund, du får sonika vänta och se, om du nu inte funderar på en hund till.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

2016-02-20 16:22

Min hund var väldigt orolig första veckorna efter min andra hund gick bort och gick och gnällde och "letade" efter hobom, han fick ingen riktig ro i kroppen att slappna av så de kan nog höra ihop!

2016-02-20 22:03

Han är väldigt trygg i sig själv men han har ju levt med henne sen han kom som valp till oss!

Ja jag får nog vänta och se, kan ju också vara löptikar som gör honom ännu mer gnällig + att han kanske känner sig ensam!

Jobbigt när dem inte talar om för en vad som är knas!! :)

2016-03-04 01:38

Hur har de gått med honom?

2016-03-04 11:23

Det har faktiskt gått bra, han är tillbaka till sitt normala igen. Vilket är jätte skönt!

Tack för omtanken :D

2016-03-09 23:20

#5 Vad härligt att höra! :)