Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 2215 ggr
dundeer
11/14/15, 1:48 PM

Motivation och inspiration är som bortblåst...

ag har nyligen flyttat och har inga "hundvänner" kvar i närheten av mig, jag har påbörjat ett nytt jobb och livet har helt enkelt blivit helt annorlunda väldigt fort. 

Jag har en Schäfer på snart 2 år, super duktig och rolig hund, jag har ägt han ett halvår och vi har kommit jätte långt på den tiden och de har verkligen vart kul att träna och vara ute, men nu på senaste har jag totalt tappat motivationen. De känns som om vi bara tragglar i samma hjulspår hela tiden och både han och jag är uttråkade av våran träning. 

Jag har inget körkort så jag tar mig inte ut till BK, jag har försökt skapa hundvänner nära mig men inte fått upp kontakt med någon, jag har inte råd att gå kurser just nu. 

Ge mig tips på vad ni gör/skulle göra i denna situation! 

Just nu tränar vi endast lydnad och rally då jag inte kan få hjälp med spåret (har försökt lära han det själv, men insåg att de är lättare för han när man är två), och såklart lite vardagstrix ^^

Annons:
Grodan
2/6/16, 11:31 PM
#1

Kan man inte ha träningsvänner via nätet? Någon app?

Själv nosar jag mig tillbaka till brukshundsklubben lite lätt just nu. Det var såååå länge sedan jag vågade. Och nu är jag mentalt så klen och trasig att jag eg inte vet om jag pallar. Fördelen är dock att jag hittat en liten liten brukshundsklubb där folk är väldigt trevliga.

Men jag är ringrostig och har inte många hundvänner jag heller, ia f inte nära. Och fattig så jag kan inte resa iväg på massa kurser. Jag har lånat lite böcker, går till klubben o tränar lite (mest bara på att komma iväg dit) och nu känner jag att jag törstar efter mer och letar efter någon internetkurs eller film… För att få lite pepp…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Boltens
3/1/16, 2:12 PM
#2

#1 kul idé! Man kanske skulle kunna ha någon "pepptråd" eller liknande här inne?

                                                                                                                                                                                         

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

Denna kommentar har tagits bort.
Grodan
3/6/16, 12:35 PM
#4

#2 Ja…

Tänkte att det kanske finns flera som mig. Som tycker det kan vara jobbigt att våga iväg till bk. Som kanske tänker lite för mkt på "vad andra tycker" eller nåt? Eller bara känner sig osäkra i sin kunskap, inte vågar be om hjälp… eller ja… du förstår


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Boltens
3/6/16, 6:19 PM
#5

#4 Finns det garanterat!  Jätte trist när de stoppar personer att komma igång..
Tror du en "pepptråd" eller liknande skulle hjälpa?

                                                                                                                                                                                         

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

Grodan
3/6/16, 8:44 PM
#6

#5 Ja. Jag tror faktiskt det.

Jag kan inte vara den enda. Nu är jag kanske övermodig som är på den här sajten och skriver. Även att jag går till brukshundsklubben 1 gång i veckan är ju rätt övermodigt… haha… men hittills har jag träffat övervägande trevliga människor


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Qepta
3/7/16, 8:22 AM
#7

TS vart bor du?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Boltens
3/7/16, 2:08 PM
#8

#6 Du är garanterat inte den enda! 
Kul att du kommit igång lite grann med att vara där 1 gång i veckan och skriva här inne, vad är det du tränar/vill träna?

                                                                                                                                                                                         

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

Caarla
3/7/16, 11:37 PM
#9

När jag känt mig väl ensamt så tycker jag att det är kul att försöka blogga eller följa andra bloggar för motivera mig och se träningsfilmer i youtube :) Vänner genom nätet har jag endel som jag blir peppad på. Lite tålamod så dyker snart upp en träningskamrat :) Kramar!

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

dundeer
3/8/16, 3:10 PM
#10

#7 jag bor i luleå! 

Vi har inte gjort så mycket sen inläget skrevs, lite vardagsträning mest, men även börjat köra rätt mkt NoseWork vilket han tycker är suuper kul! :D

Boltens
3/28/16, 10:24 PM
#11

#10 Har du kollat i hundgrupper på till exempel fb som rör antingen hela sverige eller luleå om det är någon som har lust att träna osv?

                                                                                                                                                                                         

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

Boltens
4/4/16, 11:19 PM
#12

#10 Såg att Luleå hundungdom fanns, kanske skulle kunna vara något?

                                                                                                                                                                                         

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

dundeer
6/20/16, 5:19 PM
#13

#12 Jag har själv vart en av dom som startade upp LHU så dom har jag koll på, Tyvärr så sker deras aktiviteter när jag inte har tid eller dit jag inte tar mig (inget körkort) :/

Annons:
jenmjao
6/20/16, 7:30 PM
#14

Jag bor själv i Västerås och är istortsätt helt utan hundvänner, Jag har två vänner (nu hoppas jag att jag inte glömt någon) som har egna hundar, Men det är småhundar, inga krävande, Jag har en Malinois valp och en blandras tik (schäfer/labrador). BK är jobbigt för mig då jag är helt ny, har socialfobi och liknande saker. Men jag ska testa att ta mig iväg till BK senare.. Men det känns ändå inte som att jag kommer få några vänner där. Jag brinner för hundar, jag lever för hundar, för att hitta på nya saker, bolla tankar och idéer, men det är svårt när man inte alltid har någon i sin närhet som är likadan.
Jag lärde mig dock ifrån min första hund att väldigt många människor försvinner ur ens liv när man är "hundnörd", Tyvärr är inte "vanligt" folk så intresserade av att höra att wow min hund klarade klossen, eller wow min hund lärde sig si och så, min hund min hund, hundar, hundinformation..Hund…..

Ellen89
6/21/16, 8:56 AM
#15

Ni kan flytta till Brisbane, jag behover hund vanner jag med 😃

Tokryck
6/21/16, 8:56 AM
#16

Läs bloggar. Även om du inte har råd med kurs kanske du har råd att prenumerera på Maria Brandels och Siv Svendsens blogg. Den har jag hört är jättebra.

Boken Från valp till stjärna är jättebra och inspirerande.

Andra bloggar.

Starta en tråd om spår här och ställ dina frågor så du vågar prova spåra!

jenmjao
6/21/16, 9:01 AM
#17

#16 Bloggar är jättekul att läsa och få inspiration av, Men ibland behöver man det där lilla "extra" en människa att prata med, att bolla med, att bara träffa som förstår sig på allt man säger.
Jag har läst många blogginlägg och bloggar för information, men det är inte direkt så att dom flesta svarar när man skriver kommentarer. Det är lite "ensidigt", Samma med böcker. Jag kan inte tala för TS men mig själv, Och jag tycker om information inom ALLT med hundar, lära sig nytt om hundar är det bästa jag vet. Men jag vill även ha någon människa som har samma intresse i min närhet, någon som brinner lika mycket för djuren man äger, som man själv gör, Någon som svarar och finns.

Tokryck
6/21/16, 9:20 AM
#18

#17 jag förstår helt. jag är i samma sits. Jag har däremot vänner över nätet som jag kan bolla med, som jag dessutom träffat genom forum. Men det hjälper inte när man vill bli kommenderad eller få extra input på träningar.

Men det jag gav förslag på är något som jag ändå tycker, i brist på vänner att träna med, som kan ge en lite inspiration tillbaka. Göra det bästa av situationen menar jag.

jenmjao
6/21/16, 9:27 AM
#19

#18 Självklart är det bättre än inget. Jag har själv inte problem med inspiration just nu, Jag se rpå videoklipp hit och dit, Har min valp, har min tik och älskar att träna, Men ingen jag känner vet om jag gör rätt (och det är svårt att se när man står där själv). Och vad jag vet äger jag ingen kamera. Bloggar är alltid kul att läsa, men jag uppfattar dom som seguppdaterade alltförofta.
Man vill inte heller "Betala" för att kunna umgås med folk, alltså t.ex kurser, Och eftersom jag redan har sociala problem vet jag att jag inte direkt kommer vara den sociala och positiva tjejen som är framåt och får vänner pga en kurs.. Det finns många hinder, Och ibland är det svårt att veta (utan hjälp) hur man ska lösa dom, Lite som med hundar och Agility, Man går slalom, inte runt pinnarna, Man går igenom tunneln, inte runt tunneln, över hinder inte runt.

dundeer
6/23/16, 8:20 AM
#20

Precis så känner jag oxå, absolut, jag tränar och försöker göra nya saker. Jag hr som mål att tävla lydnad. Jag tycker att vi kan hela lp1 men jag vågar inte komma ut på plan för jag är för stor perfektionist.jag vet att det inte "ser bra ut" men när jg inte har nån att bolla med på plats så vet jag inte vad som ska förbättras och olika tips hur de ska förbättras… jag har oxå social fobi så ja att få nya vänner är inte så lätt :/

Annons:
jenmjao
6/23/16, 9:51 AM
#21

#20 Nej det är verkligen inte lätt, I verkligheten kan man bete sig på ett visst sätt bara för socialfobin, Man försöker vara normal men det är inte alltid det går, oftast redan där backar många människor. 
Det har varit för mig lättare att ta den socialabiten över nätet så jag inte blir stressad, och när man känner människan lite bättre är det lättare att träffas, faktiskt. Men det är även svårt att hitta någon i närheten av än, Med samma intresse, Inte bara hundintresse, utan det man vill träna/tävla, det man själv är intresserad av, Liknande/samma raser m.m.

Tokryck
6/23/16, 9:51 AM
#22

Kan du filma dig själv? Det har gett mig mycket. Som sagt jag är i samma sits. Kanske ska du starta en grupp på facebook. Där kan du ju säga vart man kan träffas och träna, så kan du vara med även utan bil.

Majken!
6/23/16, 10:15 AM
#23

På den gamla vovve-tiden skapades veckorutmaningar med teman där man laddade upp klipp på sin träning dagligen och fick feedback, det kan du göra även här tänker jag mig?

Upp till toppen
Annons: