Annons:
Etikettlydnad
Läst 2292 ggr
[Bolten]
2013-07-21 02:32

Nöjd matte

Har tränat massor med min Yippo på grunderna i lydnad, sättande, läggande och grundposition (han är väldigt grön fortfarande) och många dobbisar har inte samma energi i lydnaden som malle, schäfer osv. så vi får träna extra hårt på det ;)

Tar gärna emot konstruktiv kritik om de går att ge på dessa extremt dåligt filmade klipp (webbkamera är inte de bästa) ;)

Annons:
brukshundar
2013-07-21 18:30
#1

Är det min dator det är fel på eller är det inget ljud på klippet?

Tycker det lilla man hann se ser bra ut, jag tycker i alla fall det ser ut som han tycker det är skitkul, så attityden ser bra ut. Har du tänkt träna in IPO-lydnaden eller? Har du börjat med ingångar också eller? :)

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus


 

[Bolten]
2013-07-22 00:01
#2

#1 Tog bort ljudet eftersom jag låter helt störd när jag belönar :P

Yes precis det är tanken! Nepp har inte kommit så långt alls, målet tills i höst var egentligen bara grundposition utan att han glider ut och mer energi i momenten :) Ska träna mycket på läggandet för de är rätt långsamt fortfarande ;)

Majken!
2013-07-22 19:58
#3

Vad är det du fokuserar på? Svårt att säga någonting konkret om utgångspositionen då den knappt syns. Sättanden från läggande ser ut att ha en trevlig grund.

[Bolten]
2013-07-22 23:29
#4

#3 fokuserar på mer aktivitet och attityd då han ofta funderar innan han handlar :) vet att de är dålig kvalité osv, ska försöka fixa en bättre film :)

Upp till toppen
Annons: