Annons:
Etiketterom-sajtenom-ifokus
Läst 4560 ggr
[Bolten]
6/13/13, 7:52 PM

Presentations tråd

Kom på nu att vi inte har någon uppdaterad presentations tråd, hade varit kul att få reda mer på vem alla är, hur gamla, inriktning, vad man siktar på, om man har hund/vad för hund/hundar osv.

Självklart är de frivilligt =)

Annons:
Lathundarna
6/13/13, 7:58 PM
#1

Oss kan man läsa om mer här 😉Enda som ändrats sen dess (är ju nästan året gammalt) är väl typ att tävlingsnerverna flyttade hemifrån och att skyddet inte är nåt för åbäket. Ja, och att vi är äldre - men det förnekas å det grövsta!😃

[Bolten]
6/13/13, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är då Olivia, 18 år gammal och bor i malmö. Läser snart sista året på hundlinjen på Real i malmö. Har även pluggat ett år i Stockholm på skolan Säbyholm. 

Har tidigare haft uppfödning av kaniner men det är ett avslutat kapitel nu då varken intresset eller energin räckte till det. Har även sysslat med hästar hela mitt liv. Höll mig framförallt till fälttävlan men även en hel del frihetsdressyr. Äger just nu ett skäck sto som är en korsning mellan pintoarab/svensk halvblod som jag köpte som projekthäst. Hon är dock ute på foder nu då även de intresset svalnat, hoppas dock att kunna återuppta det senare när tiden finns där.

Jag har även två vovvar som är mina ögonstenar. Nico som den ena heter är en blandras grabb på 3 år som flyttade hit 2012 som omplacering. Han är en blandras mellan dalmatiner/schäfer/rottis och är en väldigt speciell herre med väldigt mycket egen vilja. Med honom tränar jag just nu mest Agility för skojs skull och för att de är bra kommunikations träning samt bra motion. Tränar även en hel del lydnad med honom men tar de långsamt för att han inte ska tröttna på det =) Den andra vovven heter Terrorzone Yippo men kallas bara Yippo. Han är en ganska exakt 1 årig dobermann hane. Väldigt snäll och glad hund med hjärtat på rätt ställe, totalt boll galen och fruktansvärt klumpig just nu. Han har endast bott här i drygt en månad så vi tränar inte så mycket ännu utan gör mest roliga aktiviteter och utflykter för att skapa ett band. Senare är det dock tänkt att köra IPO med honom.

[Bolten]
6/13/13, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är blandisen =)

[Bolten]
6/13/13, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sist men minst så är detta alltså jag =) Väldigt dålig bild menmen 😉

brukshundar
6/13/13, 8:27 PM
#5

#3 Oj, man kan verkligen tro att det är en renrasig Dalmatiner, så fin!

Kommer snart en presentation om mig och min med!:P

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus


 

[Bolten]
6/13/13, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Ja om de inte var för att han var för svart och för bred kropp och ansikte så^^ Här kommer en bättre bild på honom =)

Annons:
Majken!
6/13/13, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag heter Malin, är 27 år gammal och bor i Mellannorrland. Jag har tidigare ägnat mig helhjärtat åt ridsporten, både privat och som arbete, men under de senaste åren bytte jag ut häst emot hund och arbete emot studier. Är nyutexaminerad folkhälsovetare och hoppas få arbeta i min hemstad Östersund inom en snar framtid. 

Jag har Svea, en schäfertik på fem månader som enda hund just nu. Mitt enda krav var att efter att ha levt ett (för kort) hundliv tillsammans med en hund med mycket skit innanför pannbenet var att denna skulle vara stabil och trygg. Hittills är jag väldigt nöjd, hon är mycket social, framåt och trygg. 

Resultatmässigt har jag inga särskilda mål, jag funderar inte på det viset. Vi engagerar oss framförallt i sök, spår och lydnad, där åtminstone planen är att under nästa år börja ta oss ut på tävlingsbanor. I övrigt hoppas jag att min hund håller sig frisk så jag får njuta av hennes sällskap i minst tio år till.

[Bolten]
6/13/13, 10:08 PM
#8

#7 Vilken sötnos!

brukshundar
6/14/13, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag heter Hana, är 21 år gammal och bor i en liten by i Norduppland.

Jag har en 5 månaders grå schäfertik vid namn Exceeds Aska och hon kallas i dagligt tal för "Aska".

Aska är väldigt förig och älskar att träna. Hon är öppen för allt jag erbjuder henne, men lydnad är absolut det roligaste tycker hon :) Och det är ju jättebra eftersom även matte är lydnadsnörd ;)

Planerna med lilla gråben är IPO och patrullhund i Hemvärnet. Sen även lite andra varierande aktiviteter vid sidan om så vi får in variation och det är ju så kul att lära sig nya saker tycker även jag!

Just nu kör vi mest lydnad, spår och massa bus såklart! 😃

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus


 

Workingdog
6/14/13, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jennifer heter jag, 16 år och bor i Stockholm. Till hösten så börjar jag på Realgymnasiet inriktning hund. 

Djur överlag har alltid varit en stor del av mitt liv, och inte minst hundar. Vi har haft allt ifrån staff till Kuvasz. I nuläget bor det 4 hundar här hemma, varav 2 är mina. 
Skogsstugan Ekstra "Lexi" är min finaste Schäferpärla på 2 år, min första lydnads/brukshund vilket betyder att hon har fått tagit alla "smällar" med dålig träning ;) så nu har vi börjat om träningen för att få till allt bättre, för våra planer är stora! 
Sen har jag även en liten Aussiekille på 5 månader. Windedos Drop Cookie men kallas för Drop här hemma. En liten tuff kille med MYCKET egen vilja. Planerna med honom är lydnad och Bruks (spår) men förhoppningsvis så ska vi även kunna börja valla också ifall han har något intresse för det. 
Annars har vi en Dogue de Bordeaux på 6 år och en Cavalier/Cocker på 6 år här hemma. Blandisen har varit min testhund, vi har testet på nästan allt som går att göra, men vi håller oss till trix och Agility, men även lite lydnad då och då.

Utöver hundarna finns även ett antal djur till. 6 hamstrar, 6 råttor, 3 leopardgeckos, 1 skäggagam, 2 undulater, 4 kaniner och ett bra antal möss. 
Kaninhoppning är något jag sysslar med utöver hundarna.
Ja en riktigt djurgalen tjej har vi här ;) 

Lexi och Tyra <3

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Workingdog
6/14/13, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Drop (inte så ny bild..)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

[Bolten]
6/14/13, 2:01 PM
#12

#9 Åh är sugen på partull jag med, tyvärr för gammal för att åka på marmas steg 1 :/

#10 Vad kul! Går samma skola och inriktning fast i malmö =) Åh håller du på med kaninhoppning också? :D Jag tävlade och avlade aktivt på hoppisar i 7 år =) Har nyss slutat dock då intresset svalnade =)

brukshundar
6/14/13, 2:10 PM
#13

#12 Jag som är "billös" har ju en himla tur att Marma dessutom ligger bara 10 min med tåg från mig! :P

Fast det där med steg 1 är väl något annat har jag för mig? :P Ålder spelar ingen roll om du vill göra insats med din hund i Hemvärnet :) Ja förutom att du ska vara över 18 år då. Eller vad syftar du på?

Nu ska jag inte kapa denna tråd men här är en länk: http://www.brukshundklubben.se/tjanstehund/patrullhund/ 

=)

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus


 

Annons:
[Bolten]
6/14/13, 2:37 PM
#14

#13 Hm vad jag vet måste man vara under 18 för grundkursen :P 

Det står på fliken "Hundtjänsteskolan" och sedan står de om marma och en liten bit ner:

"Grundkurs

Ungdomar (15-18 år) som är intresserade av tjänstehund och inte deltagit i utbildning vid Marma tidigare ges möjlighet att genomgå utbildning under tiden den 30 juni - 6 juli."

brukshundar
6/14/13, 2:45 PM
#15

#14 Ja det lär vara något specifikt för just ungdomar då i så fall :)

För jag mejlade en på en klubb i närheten som var ansvarig för patrullhundsutb här i närheten och hon sa att kravet var att man var över 18 och gjort lumpen, grundläggande militär utbildning eller GU-F (som man kan göra via Svenska Lottakåren t.ex.) :) Sen ska ju hunden vara lämplig, men det kollar man ju på inträdesprovet!

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus


 

[Bolten]
6/14/13, 2:46 PM
#16

#15 Ah ska kolla vidare på det!

Upp till toppen
Annons: