Annons:
Etikettövriga-grenar
Läst 3846 ggr
Zebben
3/13/09, 5:45 PM

Har Ni planerat in några tävlingar ännu?

Själv hade jag ju planer på att starta lydnads 2:an och få den avklarad nu till april/maj månad med min yngre hund. Men jag har faktiskt inte hunnit träna lika mkt som jag hade hoppats. Har apporteringen kvar och den går segt. Hon tycker det är dötrist och jag tycker det är dötrist att träna just apportering = ingen bra kombination.

Ska ju även ha bäbis i mitten på april, så det är svårt att planera in några tävlingar. Får helt enkelt vänta till majmånad med att köra på. Då är ju garanterat bäbis ute.

Kör även bruksspår och viltspår tänkte jag till våren. Med min äldre tik blir det troligen några viltspårsprov. Tänkte hon skulle bli viltspårschampion. Någon nytta ska hon väl göra på äldra dagar. Glad

Annons:
Cerrolyn
3/13/09, 5:51 PM
#1

Jag och Ceasar ska debutera i lydnads eliten den 4/4, vi få se hur det går. Målet iår är att få lydnaden avklarad med LPelit (drömma kan jag väl få göra).

Hade tänkt att anmäla mig till lägre spår i maj men jag har inget färdigt kryp, ingen framförgående och har inte testat och se om han kan spåra ett sådant spår på länge. Gjorde det en gång för 2-3 år sedan och då gick det bra. Men vi få se hur vi gör, är ett tag till 10 maj…

#0

Lycka till med 2an och bäbis.

**MVH Cerrolyn

Zebben
3/13/09, 6:06 PM
#2

#1 Tack!

Ja, tyvärr så sjönk ju min tränings och tävlingsambition med min "yngre" hund. Henne tog jag ju som friröntgad 1½ åring för att få en ny tävlingshund. Min äldre tycker ju inte att det är lika roligt med träning och tävling som jag gör, eller jo specialmomenten men inte lydnadsbiten. Så den yngre införskaffades. Satte igång träning och var ganska snart klar för tävling. Efter LP1 så kom artros upp på röntgenplåtarna. Rynkar på näsan shit också.. så jag tappade gnistan där. Så bruksspåret kan jag bara köra appellen. Visst kan jag köra på lägre och det tänker jag väl även göra, men då måste jag hoppa över krypet och med tanke på vår apportering har jag inte råd med det.

Sen är jag sån som person att ska jag tävla vill jag kunna satsa och veta att jag kan nå eliten, annars kan jag lika gärna ägna mig åt det billigare alternativet att bara träna. Så i väntan på nästa tävlingshund, om sådan kommer, så kör vi mest på när vi båda känner för det.

Cerrolyn
3/13/09, 6:10 PM
#3

#2

Jag förstår precis vad du menar, tråkigt när sådant händer.

Men du få ta och klicka in bäbisen och kör med den…Flört

**MVH Cerrolyn

Zebben
3/13/09, 6:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 ha ha…ja hon lär nog bli inklickad. Min 3½ åring är ju så gott som klickad och klar. Hon har ju även börjat klickerträna min äldre tik. Det fungerar förvånansvärt bra. Är faktiskt imponerad över vilken timing hon har. Har ju haft klickerkurs och kan säga att många vuxna tar bra mycket längre tid på sig att lära sig timing och att fånga beteenden.

Cerrolyn
3/13/09, 6:20 PM
#5

#4

Jä*ar vad häftigt. Kan du inte filma så man riktigt få se det?

**MVH Cerrolyn

Zebben
3/13/09, 6:27 PM
#6

#5 Har faktiskt en film, men den hamnar bara upp och ner när jag lägger in den på you tube. Vet inte hur man gör för att rotera den. Men jag kan kanske fixa en ny under helgen. Dotter är hos mormor och morfar just ikväll, men imorgon kanske hon vill träna lite. Så ska jag komma ihåg att hålla mobilen åt rätt håll denna gång. Tungan ute

Annons:
Cerrolyn
3/13/09, 7:03 PM
#7

Skrattande

**MVH Cerrolyn

Yessica
3/13/09, 11:03 PM
#8

Jag planerar att starta Pippi i lydnadsettan den 5 april. Jag har anmält. Det är på hemmaklubben, och dom är så sjyssta att jag inte behöver betala förrän jag vet att jag startat. Jag kommer köra som en träning och se var vi står liksom. Vi kommer inte delta på platsliggningen eftersom det varit dåligt från min sida med träning av det… Fyy! Men jag vill ändå se var i momenten vi står tävlingsmässigt. Glad Eftersom det ändå är hemma. Hon fyllde 1 år den 27 januari och vid 7mån ålder började hon bli något intresserad av att träna. Innan gick det inte alls… Obestämd Men nu tycker hon det är roligt. Men antingen är det full gas framåt eller bromsen i… Suck!

Sting är nyligen kastrerad, men vi är anmäld till agilitytävling i maj. Annars så är inget bokat lydnadsmässigt. Glad Vi avvaktar lite.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

HarrietKiara
3/14/09, 12:04 PM
#9

Kanske skulle lära Ella att träna Kiara. De kanske blir ett farligt motstånd på planen. Skrattande

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Upp till toppen
Annons: