Annons:
Etikettövriga-grenar
Läst 1876 ggr
Turast
2016-10-30 10:48

Spår - hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Nu är det så att jag är hemskt dålig på spår. Alltså verkligen hemsk, jag får inte hunden att förstå och jag förstår inte själv vad jag gör för fel? När jag har instruktör (tex lärare på hundgymnasiet jag gick på eller på en kurs) så går det utmärkt, hunden förstår och spårar jättebra. Detta både asfaltsspår och personspår. Men när jag går hem/är själv och ska lägga spår (gör exakt likadant som jag gjort i skolan/på kursen) så går det bara inte! Jag får inte min hund att förstå! 

Så tips? Hur gör ni? Vad ska jag tänka på? och vad tror ni det kan vara som blir fel? Såklart svårt när ni inte sett oss men något kanske man kan komma på som man själv gjort fel? 

Har även tillgång till blod för blodspår men jag har inte vågat mig på sånt då jag inte ens klarar vanliga spår ;)

Bild från när vi gick ett asfaltsspår på skolan.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Frida B
2016-10-30 21:45
#1

Tänker bara inflika att jag tycker blodspår är lättare för hunden… :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Tokryck
2016-11-07 07:54
#2

Berätta lite mer om vad ni gjort på skolan och hur du gjort sen. Om du vill köra "vanliga" spår skulle jag avvakta med blodspår. Vet de som slutat spåra vanligt för att motivationen tryter. Sen är det kladdiga också haha

Upp till toppen
Annons: