Annons:
Etikettköpa-hund
Läst 1882 ggr
JoannaLi
2016-09-26 13:52

Omplacering som tävlingshund?

Finns det någon här som tävlar med sin omplacering? 

Om så, vill du berätta lite om det? 

Vid vilken ålder fick du hem hunden, hur pass tränad var den då, har ni haft problem med förarskiftet, vad har ni haft problem med, hur högt tävlar ni nu, hur långt vill ni komma, hur stor hundvana har du sen innan?

Annons:
JoannaLi
2016-09-26 18:30
#1

Börjar väl själv :) 

  1. 1,5 år
  2. Inte alls. Kunde inte gå i koppel, men kunde lite, t.ex. sitt och ligg. 
  3. Nej, inte med just förarskiftet. 
  4. …Allt. Men specifikt runt tävlingsträningen har det varit fokus, stabilitet, stadga och belöningstryck. 
  5. Vi ska prova LK1 30/10, och kanske 27/11. Vi säger provar eftersom att vi gör det för tävlingsvanan, och så hoppas vi på att vi inte blir diskade :) 
  6. Uppvuxen med jakthundar som jag tränat en hel del, men aldrig på den nivån som Arrak och jag är på.
belliiboii
2016-09-27 22:23
#2

Tror tyvärr denna sajt är rätt så död :/ Testa på hundar ist!

JoannaLi
2016-09-27 22:25
#3

Ja, det är tråkigt! Verkar som att många av de stora som brukade hålla till här är borta nu :(

Tokryck
2016-09-28 07:54
#4

Den livas ju inte upp mer om man går till hundar hela tiden. Jag för min del är hellre här än på hundar.

Jag hade en omplacering som jag tävlade upp till lkl III med. Hon var sju månader när jag fick henne och inte tränad i något, knappt rumsren. Inget problem med förarskifte med andra ord. Vi hade problem med apporteringen och kom aldrig ifrån att det var roligare att jonglera med den än apportera den. På platsliggningen gnällde hon (och stack om det sköts någonstans). Vi hade inga ambitioner och då var jag helt grön så det är den orsaken till att vi inte kom längre.

belliiboii
2016-09-28 08:56
#5

Jag har ingen omplacering och har aldrig haft så kan tyvärr ej svara..

Men jag tycker faktiskt också om denna sajt mer än hundar, därför de är så tråkigt för när man inte får svar så känns det ju som man behöver vända sig till hundar för att ens kunna få svar :(

Upp till toppen
Annons: