Etikettbruks
RedMonsters
2016-04-25 22:06

Brukshundklubb

Är ni engagerade i er brukshundklubb? Hur mycket tid lägger ni åt klubbverksamheten? Vad gör ni?

Hjälper ni alltid till vid klubbens brukstävlingar eller tävlar ni?

Medarbetare på brukshundraser.

Majken!
2016-04-26 08:56

Ja. Sitter i styrelsen, hjälper till på hemmatävlingar. Tävlar aldrig själv på hemmaplan, väljer istället att jobba så arrangemanget blir bra. Ser det som en självklarhet om man vill ha levande klubbar med bra tävlingar och stort engagemang, men tyvärr resonerar inte alla på det viset.

Jetaime
2016-04-26 10:59

Jag sitter i agilitysektorn och är väldigt aktiv på agilitysidan. Hjälper till, om jag kan när klubben arrangerar andra tävlingar också.

Fisherling
2016-04-26 11:47

Jag har börjat engagera mig, var med på årsmötet och så var jag skrivare på en träningstävling för lydnad/bruks igår och kommer vara det även på nästa träningstävling. Lärde mig sjukt mycket om lydnad och Bruks tack vare det!

Fick höra att det var uppskattat att jag kommer och erbjuder hjälp, för tydligen är det många som klagar på att inget händer på klubben, och så visar det sig att de som klagar vill att andra bjuder in dem och fixar allt åt dem :P

thea_thea
2016-04-26 12:37

Nej, det är jag inte. Är aldrig med på några aktiviteter eller dylikt heller.

Boltens
2016-04-26 17:46

Inte för tillfället men har nyligen bytt klubb och planen är att komma igång och bli aktiv inom den klubben inom kort :)

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

RedMonsters
2016-04-26 19:21

Är inte heller engagerad alls. Med heltidsjobb, heltidsstudier på universitet och politiska uppdrag har jag svårt att finna tid för det. Jag önskar att mer tid fanns för det, men just nu hinner jag knappt duscha…

Medarbetare på brukshundraser.

LinaFel
2016-04-27 13:52

Är inte engagerad överhuvudtaget just nu men blir förhoppningsvis förbättring på det snart!

Yasmine_
2016-07-20 14:27

Jag är engagerad i min klubb, Jag är funktionär på tävlingar, mest på Rally (då är jag inroppare/springflicka) och lydnad (då brukar jag stå i köket, vara skrivare och snart förhoppningsvis TL, ska bara träna lite mer på att kommendera folk) Har varit funktionär på någon brukstävling också!
Och vill gärna hjälpa till ytterligare (bli instruktör m.m.)

Jag tycker det är jätte kul, och vi brukar få fin respons på våra tävlingar, att det är trevligt! Så det är kul :D